Cine sunt liderii comerţului alimentar în ţările din regiune: Lidl a ajuns numărul unu în toate statele mai puţin Polonia
Discounterul german Lidl e liderul comerţului alimentar în Cehia, România, Ungaria şi Slovacia.
Discounterul german Lidl e liderul comerţului alimentar în Cehia, România, Ungaria şi Slovacia.
Singura piaţă unde nemţii nu au reuşit să se impună este Polonia, unde portughezii de la Jeronimo Martins conduc detaşat cu afaceri cât aproape tot comerţul modern românesc. Piaţa din Polonia este sigura unde în top cinci se găsesc branduri mai degrabă locale, excepţie făcând Lidl, care ocupă locul doi.
Spre comparaţie, piaţa din România este dominată de reţele străine, de grupuri internaţionale, singura excepţie fiind Profi, un brand local care are în spate un fond de investiţii cu sediul în Polonia.
Ca piaţă de retail alimentar şi mai ales ca lideri ai acestei pieţe, România se aseamănă cel mai mult cu Cehia, o ţară cu o populaţie de circa două ori mai mică. Şi afacerile celor cinci jucători-lider sunt apropiate, şi fiecare în parte, şi per total. Pe lângă Lidl şi Kaufland, o altă constantă în clasamentul celor două state e grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care local are Mega Image (poziţia a cincea), iar în Cehia are Albert (3).
Există însă şi o diferenţă şi anume prezenţa Tesco în clasament şi pe piaţă. Lanţul britanic Tesco este singurul nume mare internaţional care nu e în România, deşi a pătruns în ţările din Europa Centrală şi de Est.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro