Cine sunt românii din spatele companiei Air Connect, care a lansat şase curse şi a anunţat încă cinci interne şi externe
Air Connect a început să opereze curse regulate între mai multe oraşe din ţară, cât şi din afară.
♦ Compania Air Connect a fost înfiinţată la începutul anului 2021, având în acţionariat sau conducere nume precum Tudor Constantinescu (fost director al Blue Air), Dorin Ivaşcu (ex-Tarom) sau Gheorghe Mărginean (acţionar al firmei de turism Karpaten).
Air Connect a început să opereze curse regulate între mai multe oraşe din ţară, cât şi din afară. Mai exact, compania aeriană operează curse din Bucureşti către Baia Mare, Sibiu, Suceava, Târgu-Mureş şi Budapesta, precum şi Cluj - Budapesta. Mai mult, compania a anunţat că din luna iunie va opera şi zboruri între Bucureşti şi Dubrovnik şi între Constanţa şi Cluj, Oradea, Suceava, Timişoara. În vara anului trecut, compania a anunţat operarea mai multor zboruri interne care vizau oraşele Bucureşti, Oradea, Arad, Timişoara, Craiova, Târgu-Mureş, Sibiu şi Baia Mare, însă cursele nu au mai fost introduse. Singurele zboruri operate de Air Connect în 2022, care a şi fost primul an de activitate al companiei, au fost câteva curse charter către Grecia şi Turcia, în parteneriat cu agenţiile de turism Karpaten Turism, Dertour, Cocktail Holidays, AeroVacanţe.
Compania Air Connect a fost înfiinţată la începutul anului 2021, având în acţionariat nume precum Tudor Constantinescu, care este şi CEO al companiei, Ivaşcu Dorin, dar şi agenţia de turism Karpaten, controlată de Gheorghe Mărginean, conform platformei Termene.ro
Tudor Constantinescu are o experienţă vastă în industria aeriană locală. El a fost unul dintre cei care au pus bazele companiei Blue Air -Airline Management Solutions, care a preluat, în schimbul a 6 mil. lei, brandul şi activitatea Blue Air, primind şi licenţa pentru transport aerian. În 2019, el şi Luciana Păunescu şi-au vândut acţiunile.
Tudor Constantinescu a fost Chief Commercial Officer, din 2013 şi până în mai 2019, şi membru al boardului Blue Air, din 2013 şi până în decembrie 2021, conform profilului său de Linkedin.
De asemenea, Tudor Constantinescu apare şi ca administrator al companiei Hello Jets, companie înfiinţată de Cristian Rada, fostul proprietar al Blue Air, care astăzi nu se mai numără printre acţionarii companiei.
Cristian Rada a înfiinţat compania în 2021, fiind unicul acţionar al companiei. Compania a fost înfiinţată în data de 18 februarie 2021, conform datelor Ministerului de Finanţe, iar în luna iulie a obţinut certificatul de operator aerian în România. Acţiunile în compania Hello Jets ale lui Cristian Rada au fost transferate pe compania Airline Invest, a cărui acţionar era tot el, fiind şi firma care controla Blue Air. Ulterior, Hello Jets a ajuns să fie controlată de Rams Center, care are ca obiect de activitate cumpărarea şi vânzarea de bunuri imobiliare proprii, acţionari fiind Daniel Parlici şi Sergiu Ioan Emil Ioanovici, conform Termene.ro.
„Se aprobă cesiunea de către S.C. AIRLINEINVEST - S.A. către S.C. RAMS CENTER - S.R.L. Se aprobă revocarea din funcţia de Administrator al Societăţii a S.C. AIRLINE INVEST - S.A., începând cu data prezentei decizii şi descărcarea acesteia de gestiune începând cu aceeaşi dată. Se aprobă numirea în funcţia de Administrator alSocietăţii a S.C. RAMS CENTER - S.R.L., cu puteri depline, pentru o perioadă de 99 ani calendaristici, începând cu data prezentei decizii“, conform Monitorului Oficial Partea a IV-a, Nr. 2955/13.VII.2022.
Conform Monitorului Oficial, Tudor Constantinescu a fost numit în funcţia de administrator al companiei în data de 21 august 2022.
În administrarea companiei Air Connect este şi Dorin Ivaşcu, care este şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Air Connect Aviation Group.
Dorin Ivaşcu controlează Aeroportul Tuzla, prin compania Regional Air Services (RAS). De asemenea, Dorin Ivaşcu a lucrat timp de mai mulţi ani la Tarom, însă astăzi se află în acţionariatul sau conducerea a opt companii, printre care şi Aeroportul Caransebeş, cât şi brokerul de asigurare Millenium Insurance Broker, companie al cărei acţionar majoritar este reţeaua de mobilitate Autonom Services.
AirConnect nu are în comun cu Blue Air doar nume de foşti acţionari sau membri ai conducerii, ci şi un parteneriat încheiat între cele două companii.
În dimineaţa zilei de 6 septembrie, cele două companii au anunţat un parteneriat de tip codeshare, atât pentru unele zboruri interne, cât şi regionale, prin care unele curse urmau a fi operate de noua companie aeriană. Parteneriatul urma a fi lansat în data de 12 septembrie, având ca scop optimizarea costurilor şi îmbunătăţirea conectivităţii. Planurile însă au fost date peste cap de decizia uneia dintre părţi, anume Blue Air, care a anulat în dupa amiaza zilei de 6 septembrie toate zborurile, motivul invocat fiind blocarea conturilor de către Administraţia Fondului pentru Media. Deşi instituţia a deblocat conturile începând cu a doua zi, Blue Air nu a mai zburat, lăsând competitorii Wizz Air şi Ryanair să facă regulile pe piaţă.
După căderea Blue Air, Air Connect nu a mai operat zborurile anunţate încă din vară. Cu aceste prime rute, compania îşi propune să devină lider.
„Air Connect îşi propune să ajungă lider de piaţă pe segmentul zborurilor comerciale“, se arată în comunicatul transmis de companie prin care anunţă primele zboruri regulate.
Flota Air Connect este formată din două aeronave ATR 72-600, cu 68 de locuri, însă compania susţine că va ajunge la patru în curând, fără să menţioneze o perioadă de timp exactă.
În acţionariatul companiei se află Alin Creţu, Florin Necula, Regional Air Suport, controlată de Dorin Ivaşcu, Tudor Constantinescu, Adrian Cosmin Pop, Karpaten Outgoing şi Spark Capital Systems.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro