Clujenii au motiv de sărbătoare: Emil Boc a anunţat când va începe să circule metroul la Cluj şi câţi oameni îl vor folosi
Emil Boc a semnat contractul pentru metroul de la Cluj-Napoca. „În 2031, anul de punere în funcţiune a metroului, vom avea 164.000 de călători pe zi şi cu 29.000 de maşini mai puţine în oraş”
Contractul pentru realizarea metroului din Cluj-Napoca a fost semnat joi de primarul Emil Boc. Gülermak, Alstom şi Arcada sunt cele trei companii care alcătuiesc asocierea de firme desemnată câştigătoare pentru construirea primei magistrale de metrou din Cluj-Napoca.
„Este cel mai mare proiect de infrastructură din istoria Clujului, un proiect de 2,2 miliarde de euro pentru proiectare şi execuţie, care acoperă 19 staţii şi 21 de kilometri”, a spus Emil Boc în deschiderea ceremoniei de semnare a contractului.
Termenul pentru realizarea magistralei de metrou este de opt ani, din care unul este pentru etapa de proiectare, iar restul pentru execuţie.
Traseul liniei de metrou începe din zona nouă rezidenţială din Floreşti. Primele trei staţii deservesc zone de locuinţe de densitate medie din Floreşti, iar staţiile 4 şi 5 deservesc zone multifuncţionale într-o dezvoltare dinamică, desfăşurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgenţă şi ale centrului comercial Vivo. Staţiile 6, 7 şi 8 deservesc cartierul Mănăştur (cea mai densă zonă de locuinţe din oraş), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul oraşului, până la Piaţa Mărăşti. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială Bulevardul Muncii, asigurând şi legătura cu calea ferată şi viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deserveşte cartierele Gheorgheni şi Sopor, unde este amplasat şi Depoul suprateran. Întreaga linie este în subteran, cu excepţia racordului de tranziţie de lângă depou, după cum explica recent Emil Boc, primarul Clujului.
„În 2031, anul de punere în funcţiune a metroului, vom avea 164.000 de călători pe zi şi cu 29.000 de maşini mai puţine în oraş”, a mai spus Emil Boc.
Spre comparaţie, în Bucureşti, în luna aprilie, traficul mediu a fost de 339.000 de pasageri pe zi.
Cluj-Napoca va deveni astfel primul centru regional al României cu metrou după Bucureşti şi intră în linie dreaptă pentru a forma o zonă metropolitană cu peste un milion de locuitori, în condiţiile în care oraşul a atras în ultimii ani investiţii atât în producţie, cât şi în imobiliare şi mai ales în IT.
Din consorţiul responsabil de construirea metroului din Cluj-Napoca, o singură companie este locală, Arcada. Aceeaşi firmă a lucrat, printre altele, la construcţia căii ferate care face legătura între Gara de Nord din Bucureşti şi aeroportul Otopeni. De altfel, Arcada Company s-a specializat în lucrări de reabilitare a căii ferate şi construcţii de poduri.
În ceea ce priveşte Alstom Transport, această companie este responsabilă de mentenanţa trenurilor la metroul din Bucureşti, iar în această perioadă, potrivit reprezentanţilor Metrorex, nu asigură servicii conform contractului, ceea ce a dus la creşterea intervalelor de succedare a trenurilor. La finalul lui 2021 a fost semnat cu Alstom Transport un contract pe 15 ani pentru mentenanţa trenurilor de metrou, valoarea contractului fiind de 2,45 miliarde de lei (500 de mil. euro) iar contractul a intrat în vigoare la început de 2022.
La rândul său, Gülermak Agir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S este un grup de firme originar din Turcia, fondat în 1958, cu proiecte industriale şi de infrastructură realizate la nivel global, potrivit informaţiilor de pe site-ul de prezentare. Dintre proiectele finalizate, fac parte staţii de metrou din Istanbul şi Varşovia, fabrici de zahăr, de ciment, hidrocentrale. Gülermak este parte şi din asocierea care a câştigat contractul pentru realizarea magistralei 6 de metrou din Bucureşti, care va face legătura cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Otopeni. Compania a câştigat un proiect de construire a metroului şi în Dubai.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro