CNAIR a lansat o licitaţie de peste 250 mil. lei pentru achiziţia unui sistem electronic de tarifare, prin care compania va putea taxa utilizarea infrastructurii rutiere şi în funcţie de durată şi de distanţa parcursă. Compania cere compatibilitate cu sistemele Oracle şi Linux existente
Compania naţională de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR) a publicat în data de 19 ianuarie un anunţ privind lansarea unei licitaţii de achiziţie a unui sistem electronic de tarifare, mai exact definirea si construcţia unui nou sistem informatic integrat având ca scop managementul, gestiunea si controlul tarifului de utilizare a infrastructurii rutiere ( pe baza de timp - tip vinieta), cat si pe baza distantei parcurse.
Compania naţională de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR) a publicat în data de 19 ianuarie un anunţ privind lansarea unei licitaţii de achiziţie a unui sistem electronic de tarifare, mai exact definirea si construcţia unui nou sistem informatic integrat având ca scop managementul, gestiunea si controlul tarifului de utilizare a infrastructurii rutiere ( pe baza de timp - tip vinieta), cat si pe baza distantei parcurse.
Valoarea soluţiei este estimată la 258 mil. lei, iar data limită de depunere a ofertelor este de 7 martie 2024, conform datelor publicate de CNAIR.
În caietul de sarcini, compania oferă detalii despre obiectivele proiectului. „Având la bază obligativitatea implementării Directivei UE 520/2019, România, ca şi stat membru al UE, trebuie să îşi alinieze sistemul de tarifare rutieră în concordanţă cu aceasta, scopul fiind în final o mai bună interoperabilitate între state în direcţia transportului rutier. Astfel, noul sistem de tarifare va îngloba atât un mod de tarifare având la bază perioada de utilizare a infrastructurii rutiere (time-based) pentru autoturisme, autobuze, autocare şi autovehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) ≤ 3,5 tone cât şi un mod de tarifare în funcţie de distanţa parcursă (distance-based) pentru autovehiculele de transport marfă cu MTMA > 3,5 tone. Totodată, în cazul autoturismelor, autobuzelor, autocarelor şi autovehiculelor de transport marfă cu (MTMA) ≤ 3,5 tone se va aplica şi un tarif de trecere (peaj) pentru utilizarea podurilor, tunelurilor şi trecătorilor de munte. Noul sistem centralizat de tarifare rutieră va include astfel funcţionalităţile existente pentru autovehiculele de până la 3,5 tone, inclusiv migrarea datelor existente din prezentul sistem centralizat numit Sistemul Integrat de Emitere, Gestiune, Monitorizare şi Control al Rovinietei - SIEGMCR şi va conţine şi funcţionalităţile specifice pentru colectarea tarifului de trecere a infrastructurii rutiere pentru autovehiculele cu masa totală de peste 3,5 tone”, conform documentului.
Compania va plăti suma menţionată şi pentru echipamente şi pentru servicii, arată caietul de sarcini. „Obiectivele specifice ale proiectului sunt: Livrarea de echipamente hardware în 2 centre de date; Instalarea şi configurarea echipamentelor hardware în ambele centre de date; Livrarea de componente software; Instalarea componentelor software în ambele centre de date; Analiza, proiectare şi dezvoltarea de module software specifice proiectului; Migrarea datelor din vechiul sistem de tarifare pe noul sistem de tarifare; Suport tehnic cu durata de 5 ani pentru toate componentele sistemului”.
Compania menţionează că îşi doreşte ca noua soluţie să fie compatibilă cu cele utilizate deja şi pentru care are competenţe interne. „CNAIR deţine şi operează un sistem informatic pe platforme software Oracle şi sisteme de operare Linux, pentru care şi-a creat toate competenţele necesare. Clientul plănuieşte să continue dezvoltarea acestui sistem în viitor. Este în interesul CNAIR să folosească personalul şi resursele materiale existente în favoarea construcţiei şi funcţionării noului sistem de taxare rutieră, fiind avantajos şi din punct de vedere economic prin reutilizarea licenţelor perpetue achiziţionate. Această prevedere nu poate fi interpretată ca limitând sau excluzând o soluţie tehnică care utilizează produsele aflate în portofoliul CNAIR într-o măsură mai mică sau nu le utilizează deloc. Furnizorul va transmite o descriere a gradului de compatibilitate a soluţiei tehnice propuse cu produsele software aflate în portofoliul CNAIR ca parte a propunerii de soluţie tehnică obligatorie.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro