Colac de salvare pentru jucătorii din HoReCa? Lanţul de restaurante Calif a listat 11 tipuri de produse în 90 dintre magazinele Mega Image din Capitală
Grupul de restaurante Calif a semnat un parteneriat cu un distribuitor, parteneriat ce i-a permis companiei să listeze o serie de preparate în unele dintre supermarketurile olandezo-belgienilor de la Mega Image
Reţeaua de restaurante cu servire rapidă mai numără astăzi şase localuri şi o bucătărie destinată livrărilor.
Grupul de restaurante Calif a semnat un parteneriat cu un distribuitor, parteneriat ce i-a permis companiei să listeze o serie de preparate în unele dintre supermarketurile olandezo-belgienilor de la Mega Image. Mai exact, este vorba de 11 preparate Calif şi Condimental ce se găsesc acum pe rafturile a 90 dintre magazinele Mega Image, toate în Bucureşti. Reţeaua are în total la nivel naţional circa 800 de supermarketuri şi magazine de proximitate.
„Am intrat cu produsele în Mega Image prin intermediul unui distribuitor. Până acum, parteneriatul este unul foarte bun pentru noi. Avem listate 11 tipuri de produse – patru din gama Calif în lipie, patru condimental la cutie şi trei deserturi. Este vorba de produse destinate doar pentru consumul în stare rece“, spune Radu Tănase, cofondator al lanţului de restaurante Calif.
Decizia a venit într-o perioadă în care industria HoReCa funcţionează doar parţial, fiind de departe una dintre cele mai afectate de pandemia de COVID-19. Mai exact, după ce în perioada stării de urgenţă localurile au fost închise, funcţionând doar livrarea la domiciliu, pe vară au fost operaţionale terasele, însă cu reguli de distanţare. De la 1 septembrie s-a permis deschiderea localurilor şi la interior, însă creşterea numărului de cazuri de îmbolnăviri în ultimele săptămâni a dus la noi restricţii de funcţionare în domeniu.
„Am listat acum circa o lună produsele în magazinele Mega Image, însă am muncit la concept timp de trei luni. Noi aveam deja în minte această idee de mai multă vreme, dar nu a fost o prioritate până recent“, spune antreprenorul.
Odată cu pandemia însă, a devenit prioritate, adaugă el. Mai exact, lumea e temătoare şi nu mai merge către restaurante, dar caută în magazinele de proximitate produse de tipul ready to eat pentru că mulţi români lucrează în continuare de acasă şi nu au timp să gătească.
„Conceptul de ready to eat prinsese la public încă dinainte de pandemie, însă acest eveniment a accelerat trendul. Produsele sunt căutate de clienţi, aşa că loc de dezvoltare există.“
În contextul în care nu se ştie în ce direcţie va evolua pandemia, jucătorii din HoReCa trebuie să găsească formule pentru a ţine businessul pe linia de plutire. Acest pas de listare a produselor în Mega Image, crede antreprenorul, că ar putea să contribuie până la finalul anului cu 15% la businessul companiei.
Cifra de afaceri a Calif a fost de 31 mil. lei în 2019, însă ea este aşteptată să scadă la jumătate în acest an pe fondul pandemiei şi al restructurării reţelei, conform unor declaraţii recente ale lui Radu Tănase.
„Suntem la început de drum, dar contribuţia la business devine interesantă. Totuşi, e greu să vorbim de cifre clare pentru că nu există predictibilitate deloc. Procentul poate creşte şi repede dacă în continuare clientul se va muta din HoReCa în retailul de proximitate. Putem ajunge ca acest canal de vânzări să contribuie cu 20 sau chiar 25% la business.“
Lanţul de restaurante cu servire rapidă mai numără astăzi şase localuri, toate în Capitală, şi un cloud kitchen, mai exact o bucătărie destinată livrărilor. La 1 ianuarie 2020 reţeaua avea 11 localuri, însă între timp au fost închise patru unităţi în malluri şi un restaurant stradal.
„Suntem prezenţi cu produsele noastre doar în 90 de magazine Mega Image, doar în Bucureşti. Putem discuta şi cu alte reţele care au în ofertă produse de tipul ready to eat, însă trebuie să găsim o altă direcţie de mers. Parteneriatul în forma aceasta îl vom păstra doar cu Mega Image, dar sunt multe alte lucruri pe care le putem face cu alţi jucători.“
Radu Tănase spune că a ales să listeze anumite produse premium în reţeaua olandezo-belgienilor de la Mega Image şi pentru că era potrivită poziţionarea acestor supermarketuri. Mai exact, retailerul este văzut în piaţă ca unul activ pe segmentul premium. Compania este una dintre cele mai extinse reţele locale de comerţ, cu magazine amplasate în special în marile oraşe ale ţării - în frunte cu Bucureştiul – şi în împrejurimi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro