Companiile americane încă o duc bine în China
În pofida pandemiei şi retoricii preşedintelui Donald Trump, multe firme americane continuă să facă afaceri în China. Ele trebuie să facă acest lucru pentru a rămâne competitive, scrie Frank Sieren, comentator la Deutsche Welle. Până acum, nimic nu a pus capăt dorinţei companiilor americane de a profita de piaţa în creştere a Chinei: nici războiul comercial, nici pandemia de COVID-19, nici ameninţările repetate ale preşedintelui Donald Trump de a rupe relaţiile cu China.
Potrivit unui sondaj realizat de Camera de Comerţ Americană în China în aprilie, 83% dintre companiile chestionate nu intenţionau să-şi retragă afacerile de acolo. Doar 9% au declarat că au luat măsuri pentru a părăsi ţara, chiar dacă Larry Kudlow, directorul Consiliului Economic Naţional al SUA, a promis să plătească costurile companiilor care au decis să se mute înapoi în Statele Unite, iar ţări precum India şi Indonezia oferă, de asemenea, stimulente companiilor internaţionale să părăsească China şi să îşi mute activitatea pe teritoriul lor. Câteva companii majore americane chiar şi-au extins prezenţa în China în ultimele săptămâni, inclusiv Tesla, care a vândut 11.065 de maşini model 3 în mai şi a ajuns în topul vânzărilor de vehicule electrice din China.
Ajutată de antreprenorul Elon Musk, Tesla îşi măreşte rapid ceea ce numeşte „Gigafactory“ din Shanghai. Industria auto este un instrument bun pentru a analiza ceea ce companiile americane fac în China - iar până în prezent se pare că majoritatea îşi menţin strategiile. De exemplu, săptămâna trecută, producătorul auto Ford a anunţat că BYD, cel mai mare producător mondial de vehicule electrice, va furniza bateriile pentru noul său vehicul hibrid de tipul plug-in pentru piaţa chineză, pe care compania în fabrică în colaborare cu Changan Automobile, deţinută de statul chinez. Ford intenţionează să lanseze mai mult de 30 de modele noi sau revizuite în China până la sfârşitul anului 2021, iar General Motors şi-a anunţat în urmă cu câteva zile intenţia viitoare de a lucra „foarte îndeaproape“ cu CATL.
Cu sediul în provincia Fujian, CATL a fost fondată în 2011, iar de atunci a devenit cel mai mare producător de baterii la nivel mondial. În prezent, compania construieşte o fabrică uriaşă în Erfurt, în vestul Germaniei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro