​Concurenţa neloială şi scăderea cererii interne, două dificultăţi pentru IMM despre care nu se vorbeşte

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 22 octombrie 2019 111 afişări

În timp ce toată lumea vorbeşte despre deficitul de personal cu care se confruntă piaţa de business, dezbate problemele birocratice şi cele legate de inflaţie, companiile mici şi mijlocii se „împiedică” de concurenţa neloială şi de scăderea cererii interne în drumul lor spre dezvoltarea sustenabilă a businessurilor pe piaţa autohtonă, arată rezultatele studiului Carta Albă a IMM-urilor din România, realizat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România în parteneriat cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 800 de manageri şi antreprenori.

​Concurenţa neloială şi scăderea cererii interne, două dificultăţi pentru IMM despre care nu se vorbeşte

În timp ce toată lumea vorbeşte despre deficitul de personal cu care se confruntă piaţa de business, dezbate problemele birocratice şi cele legate de inflaţie, companiile mici şi mijlocii se „împiedică” de concurenţa neloială şi de scăderea cererii interne în drumul lor spre dezvoltarea sustenabilă a businessurilor pe piaţa autohtonă, arată rezultatele studiului Carta Albă a IMM-urilor din România, realizat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România în parteneriat cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 800 de manageri şi antreprenori.

Potrivit studiului, concurenţa neloială reprezintă o problemă majoră pentru micii antreprenori, cu un procent de 4%, însă şi diminuarea cererii interne reprezintă o barieră pentru întreprinderile la început de drum, cu un procent de aproape 45%.

De asemenea, în topul piedicilor care stau în calea dezvoltării sustenabile a mediului antreprenorial, în special în calea micilor întreprinzători, sunt creşterea cheltuielilor cu salariile, cu un procent de aproape 43%, fiscalitatea excesivă (43%), corupţia (34%), calitatea slabă a infrastructurilor (35%) şi costurile ridicate cu creditele bancare (29%), se arată în studiul Carta Albă a IMM-urilor din România.

Astfel, antreprenorii au nevoie de un mediu antreprenorial mai puţin problematic pentru a putea dezvolta businessuri puternice pe piaţa locală, care în timp să poată trece şi graniţele ţării.

Viorica Dăncilă, prim-ministru al României, este de părere că trebuie să existe un dialog continuu între mediul de afaceri românesc şi reprezentanţii statului, deoarece cei doi actori au interese comune, acelea de a dezvolta mediul de afaceri şi pe cel economic.

Ea susţine că pentru dezvoltarea economiei româneşti companiile mici şi mijlocii trebuie să îşi facă curaj să iasă la export.

„Există cerere pentru serviciile şi produsele de calitate şi ar trebui să ne uităm la pieţele emergente, unde marjele de profit sunt mai mari.”

Totodată, prim-ministrul României spune că pentru a încuraja investiţiile private guvernul a redus taxele şi a digitalizat o parte din birocraţie.

„Pentru a încurajarea investiţiilor private, am facilitat accesul la finanţare prin două măsuri şi avem în vedere să facem şi alte programe pentru susţinere a mediului de afaceri. Am făcut progrese pentru a stimula investiţiile prin reducerea taxelor, reducere a birocraţiei, prin digitalizare, iar la infrastructură am eliminate barierele. Pentru a diminua dificultăţile IMM-urilor de a-şi găsi forţă de muncă, am crescut salariul minim pe economie şi am stimulat investiţiile prin programe cu fonduri de la stat şi fonduri europene”, a spus Viorica Dăncilă.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.