Controversă totală la nivel global sau victorie absolută? Novo Nordisk, compania care a creat Ozempic, celebrul medicament folosit în toată lumea pentru a slăbi, vine cu un nou produs care promite să ofere cea mai dramatică pierdere în greutate din istorie
Novo Nordisk, compania daneză din spatele fenomenului Ozempic – pastila pentru diabetici care e folosită în toată lumea pentru a pierde kilograme rapid – a lansat un nou produs. CagriSema, promite să ajute pacienţii să piardă peste 25% din greutatea corporală – cea mai drastică pierdere în greutate înregistrată vreodată într-un studiu clinic de amploare, scrie Bloomberg.
Pentru compania daneză care a intrat în război cu gigantul pharma american Eli Lilly, miza este uriaşă. Americanii au lansat recent alt medicament minune – Zepboud – în cazul căruia studiile clinice au indicat că utilizatorii pierd aproximativ 21% din greutate.
Pentru a ieşi câştigător, Novo Nordisk a apelat la o inovaţie tehnologică. Noul său produs este o combinaţie dintre două substanţe puternice: semaglutida, care se află şi în celebrul Ozempic, şi un compus nou numit cargrilintidă. Oamenii de ştiinţă sunt optimişti că produsul rezultat este capabil să rezolve una dintre cele mai mari probleme ale medicamentelor actuale de slăbit, adică efectul de yo yo, în urma căruia pacienţii recuperează rapid în greutate după oprirea tratamentului.
Cu toate acestea, noua creaţie a Novo Nordisk, vine cu provocări. Procesul de producţie al CagriSema este unul destul de complex şi lent, ceea ce înseamnă că intrarea pe piaţa şi disponibilitatea medicamentului ar putea de asemenea suferi.
Compania daneză deja are probleme în a satsiface cererea pentru produsele sale. Wegovy, un medicament similar cu Ozempic, a dispărut din farmaciile americane, şi nici chiar danezii n-au reuşit să pună mâna pe el. Compania a anunţat că va deschide noi centre de producţie tocmai pentru a răspunde cererii care nu dă semne de temperare.
În scenariul în care CagriSema va bifa rezultate pozitive la toate testele clinice, medicamentul ar putea ajunge pe piaţă în 2026. Apariţia sa vine într-un moment crucial pentru industria pharma, mai ales pentru segmentul medicamentelor dedicate obezităţii. Acest sector este estimat să atingă 130 mld. dolari până în 2030, de aceea miza pentru Novo Nordisk e uriaşă.
Experţii sunt de părere că noua creaţie a danezilor ar putea schimba total felul în care oamenii cu probleme de greutate sunt trataţi, oferind astfel o opţiune mai eficientă pentru pacienţii care nu obţin rezultate dorite cu medicamentele existente până acum, mai ales cei ale căror probleme cu greutatea sunt extrem de grave.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro