Corporatiştii revin la munca de la birou: „Se face transferul de la work from home la modul de muncă hibrid“
Toamna se anunţă a fi una efervescentă pentru clădirile de birouri din Bucureşti, unde angajaţii companiilor au început deja să revină să lucreze.
„Ne-am întors la birou de pe 7 iunie, în proporţie de 30% din fiecare echipă. Mulţi vin prin rotaţie.“
Toamna se anunţă a fi una efervescentă pentru clădirile de birouri din Bucureşti, unde angajaţii companiilor au început deja să revină să lucreze. Cum acum este o perioadă de concedii, gradul de ocupare rămâne încă redus – deşi considerabil mai mare faţă de vara trecută – însă proprietarii de birouri se aşteaptă ca, din toamnă, numărul corporatiştilor care revin să lucreze în clădirile lor să crească semnificativ. Cei mai mulţi se aşteaptă însă la un regim de muncă hibrid, cu angajaţi care vin prin rotaţie la serviciu.
„În ultimele săptămâni, am înregistrat creşteri săptămânale de 4% în ocuparea fizică a portofoliului nostru din România. Momentan, această revenire se suprapune şi cu perioada de concedii, însă, din discuţiile cu partenerii noştri, chiriaşii celor 16 clădiri din România, se pare că în prezent şi în viitorul apropiat, se face transferul de la work from home la modul de muncă hibrid, pentru a ne acomoda cu toţii cât mai uşor la noua normalitate“, spun reprezentanţii Globalworth, cel mai mare proprietar de birouri din România.
Oamenii se întorc la birou, treptat, în ture, alternând munca de acasă cu zilele petrecute la birou, tendinţa fiind aceea de a creşte prezenţa fizică, adaugă ei. În clădirile de birouri Globalworth din România lucrează 210 companii. Per clădire, procentele de revenire sunt cuprinse între 10% şi 40%, în special în rândul firmelor din industrii precum banking, telecomunicaţii, IT&C şi retail.
„Dacă vara trecută clădirile erau aproape goale, acum suntem contactaţi constant de companii care îşi anunţă revenirea treptată la birou, cu rugămintea de a pregăti spaţiile corespunzător“, mai spun reprezentanţii Globalworth.
În condiţiile în care angajatorii şi angajaţii au certitudinea că măsurile de siguranţă împotriva îmbolnăvirii cu COVID-19 sunt implementate, tot mai mulţi aleg să revină la birou. În clădirea SkyTower, cel mai înalt imobil office din România, numărul angajaţilor care vin la birou cu regularitate s-a dublat faţă de vara anului trecut. Cei mai mulţi dintre cei care revin sunt activi în domeniul bancar, energie, arhitectură şi IT.
„În alegerea de revenire la activitatea de birou cântăresc foarte mult nevoia de contact social şi de colaborare directă“, spune Leo Forstner, managing director RPHI România, compania care deţine şi administrează SkyTower. Clădirile din portofoliul dezvoltatorului austriac Immofinanz au rămas şi ele aproape în întregime închiriate, iar acum se remarcă o întoarcere graduală a angajaţilor la birou.
„În această perioadă, majoritatea chiriaşilor au implementat sistemul de muncă hibrid. Cu siguranţă în clădiri sunt mai mulţi angajaţi comparativ cu vara trecută. Numărul celor care au revenit şi lucrează de la birou variază în funcţie de chiriaşi şi domeniul de activitate“, spun reprezentanţii Immofinanz.
Pe termen mediu şi scurt, ei se aşteaptă ca multe companii să se axeze pe sistemul de lucru hibrid, cu o zi sau două pe săptămână în care angajaţii să poată lucra remote.
„Credem că va creşte nevoia de flexibilitate în ceea ce priveşte procesul de negociere a contractelor de închiriere, dar şi legat de utilizarea spaţiului din clădirile de birouri“, adaugă oficialii Immofinanz.
Relaxarea restricţiilor a adus în discuţie reîntoarcerea la birou a angajaţilor, iar 4 din 10 spun că ar prefera să revină sau să aibă un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucru de la birou, arată un sondaj realizat de BestJobs.
În acelaşi timp, aproape un sfert dintre respondenţi (24%) spun că s-au adaptat suficient de bine astfel încât să prefere lucrul de acasă sau un sistem hibrid care favorizează acest mod. Totuşi, o treime dintre angajaţi sunt încă nehotărâţi.
„Ne-am întors la birou de pe 7 iunie, în proporţie de 30% din fiecare echipă. Mare parte din procentaj a fost atins de oamenii care au vrut să vină non-stop la birou, printre care şi eu. Restul vin prin rotaţie, câte unu sau doi pe echipă, ca să completeze treimea. Purtatul măştii este obligatoriu peste tot, cu excepţia locului de fumat şi a bucătăriei“, spune Adrian, un angajat al unei companii cu sediul în zona de nord a Capitalei.
Cererea totală de spaţii de birouri din Capitală a marcat anul trecut o scădere de aproximativ 40% faţă de 2019, până la 214.000 de metri pătraţi, cel mai jos nivel din 2012, iar cererea nouă a fost de aproximativ 70.000 de metri pătraţi, potrivit companiei de consultanţă imobiliară Colliers.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro