Craiova devine starul retailului în 2022 cu o nouă extindere a mallului Electroputere şi cu demararea lucrărilor la Promenada Craiova

Autor: Bogdan Alecu Postat la 14 noiembrie 2021 1047 afişări

Francezii de la Catinvest pregătesc o nouă extindere a Electroputere Parc, primul mall din Craiova deschis în 2011 pe o parte a fostei platforme industriale Electroputere, iar NEPI-Rockcastle va începe în 2022 construcţia mallului Promenada Craiova, primul centru de acest tip construit şi proiectat de la zero în Bănie.

Craiova devine starul retailului în 2022 cu o nouă extindere a mallului Electroputere şi cu demararea lucrărilor la Promenada Craiova

După ani în care a stat în umbra marilor dezvoltări de retail din centre precum Cluj, Iaşi, Timişoara sau Constanţa, Craiova se pregăteşte de două noi proiecte mari de retail pentru a deveni un nou pol regional pentru shopping.

Francezii de la Catinvest pregătesc o nouă extindere a Electroputere Parc, primul mall din Craiova deschis în 2011 pe o parte a fostei platforme industriale Electroputere, iar NEPI-Rockcastle va începe în 2022 construcţia mallului Promenada Craiova, primul centru de acest tip construit şi proiectat de la zero în Bănie.

„Craiova este într-adevăr sub lupa investitorilor în următoarea perioadă, fiind anunţate dezvoltări sau proiecte noi pentru următorii 2 ani. Dintre oraşele mari, Craiova era uşor în urmă pe partea de dezvoltări de retail, iar astfel de planuri contribuie la recuperarea terenului. Mulţi retaileri, atât pe segmentele de food, cât şi non-food sunt în căutare de locaţii noi în Craiova, iar acest lucru impulsionează, cu siguranţă, noile dezvoltări anunţate.“

„Craiova este un oraş mare, cu potenţial ridicat de consum, unde este de aşteptat să vedem în viitor şi alte dezvoltări mai mici, parcuri de retail sau centre de proximitate, pe lângă proiectele deja anunţate“, a spus Liana Dumitru, associate director, Retail Agency, Colliers România.

Investiţiile în Craiova au accelerat odată cu dezvoltarea uzinei Ford de la Craiova, unde în prezent lucrează circa 6.000 de salariaţi. De asemenea, Craiova a accelerat şi în ceea ce priveşte producţia de locomotive de către Softronic iar ETI a deschis acolo o fabrică de biscuiţi în 2016.

Prima inaugurare va fi a fran­cezilor de la Catinvest care continuă dezvoltarea Electroputere Mall cu 7.200 de metri pătraţi pentru noi branduri, magazine concept, restaurante în aer liber şi un loc de joacă. Compania adaugă 5.500 de metri pătraţi de spaţii comerciale şi 1.200 de metri pătraţi de terasă în aer liber. Această extindere în segmentul de retail are loc la scurt timp după dezvoltarea a două clădiri cu utilizare mixtă în cadrul Electroputere Parc, care cumulează 9.000 de metri pătraţi de retail şi 17.000 de metri pătraţi de birouri deja parţial ocupate de companii precum Hella, Ubisoft sau Operative Media.

Astfel, printre brandurile noi din Electroputere Mall se numără şi Mobexpert, cu primul său Concept Store din România.

În următorii ani, planurile de dezvoltare pentru Electroputere Parc includ spaţii noi de retail, birouri şi alte servicii precum spaţii de co-working. Pentru a completa oferta de spaţii imobiliare, Catinvest va începe, de asemenea, dezvoltarea unui aparthotel cu 58 de apartamente în primul trimestru din 2022. Bugetul total de investiţii în următorii 2-3 ani se ridică la 61 de milioane de euro.

„Planul nostru pentru Electroputere Parc este să-l dezvoltăm şi transformăm într-un hub în care oamenii pot găsi tot ce au nevoie în viaţa de zi cu zi, de la locul de muncă şi destinaţia de shopping la un spaţiu confortabil de cazare atunci când călătoresc în Craiova, toate într-o locaţie foarte accesibilă. Aparthotelul va completa oferta noastră de spaţii imobiliare integrate, transformând Electroputere Parc într-un mini-oraş modern în interiorul oraşului“, a spus Bertrand Catteau, preşedintele Catinvest Group.

Grupul francez de real estate Catinvest care deţine şi administrează Electroputere Parc mai deţine şi administrează alte câteva centre comerciale din România - galeriile comerciale Carrefour Orhideea şi Cora Pantelimon din Bucureşti şi Carrefour TOM din Constanţa.

„Oraşul Craiova este oarecum într-o poziţie strategică şi este deja un pol de shopping pentru regiunea Olteniei. Noile proiecte de retail vor crea cu siguranţă o sinergie şi mai puternică şi la o atractivitate mai mare pentru consumatorii din zonele învecinate. Cu cât accesul va fi mai uşor, cu atât zona de atracţie, care în mod obişnuit presupune o distanţă care poate fi parcursă în cel mult 45-60 de minute cu maşina, va fi mai extinsă, iar oraşul şi centrele comerciale din oraş mai accesibile pentru un număr mai mare de consumatori“, a spus Liana Dumitru.

În plus, Craiova va beneficia de pe urma construcţiei noului drum expres spre Piteşti, care este aproape gata pe jumătate – jumătate care acoperă zonele Balş şi Slatina, unde se formau şi cele mai mari ambuteiaje. Mai mult, în lucru sunt două studii de fezabilitate pentru două noi drumuri rapide, unul spre Târgu Jiu şi un al doilea spre Lugoj iar pe partea de sud este propus un alt drum rapid prin Bucureşti-Alexandria-Caracal.

„Craiova este un pol interesant în aceasta zonă a ţării în ansamblu, inclusiv din perspectivă economică, având în vedere că oferă o piaţă a muncii destul de atractivă din punctul de vedere al costurilor şi al disponibilităţii angajaţilor. De asemenea, vedem un interes crescut pentru segmentul industrial şi logistic în acest oraş, ceea ce va alimenta şi puterea de cumpărare locală şi va spori atractivitatea oraşului inclusiv pentru jucători din retail“, a subliniat Liana Dumitru.

Ea a subliniat că  majoritatea dezvoltatorilor se concentrează în această perioadă pe oraşe şi proiecte de dimensiuni mai mici, atât pe fondul apetitului de expansiune al retailerilor, dar şi al timpului mai scurt de livrare şi costurile mai mici, care asigură o marjă de profit satisfăcătoare pentru dezvoltatori. Totodată, şi competiţia este mai redusă decât în marile oraşe, ceea ce explică orientarea mai mare a dezvoltatorilor către oraşe medii şi mici, chiar cu mai puţin de 50.000 de locuitori, unde există puţine dezvoltări de retail moderne sau, în unele cazuri, chiar deloc.

NEPI-Rockcastle va începe în 2022 construcţia mallului Promenada Craiova

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.