Cresc tensiunile la Volkswagen: CEO-ul celebrului producător auto german se confruntă cu o serie de presiuni din partea investitorilor pentru a ascuţi strategia EV a companiei
La un an după ce directorul general Oliver Blume şi-a apărat planul de redresare a Volkswagen AG, răbdarea investitorilor se află într-un punct critic, raportează Bloomberg.
Acţiunile constructorului auto german au câştigat doar aproximativ 2,5% în ultimele 12 luni, în timp ce alţi producători europeni de volume mari, precum Renault SA şi Stellantis NV, au crescut mult mai mult.
În cadrul şedinţei cu acţionarii de miercuri, Blume va pune accentul pe nevoia de răbdare, susţinând faptul că tranziţia Volkswagen reprezintă „o cursă de anduranţă pe distanţe lungi”, faţă de care toţi cei angajaţi trebuie să manifeste încredere.
Cu toate acestea, investitorii sunt doritori să vadă un progres clar în abordarea tranziţiei dificile a companiei către vehiculele electrice, care a inclus o serie de lansări ratate de noi modele şi o relevanţă în scădere în China, cea mai mare piaţă EV din lume. În contextul în care producătorii chinezi de automobile pe baterii se extind agresiv în Europa, Volkswagen se află sub o presiune tot mai mare pentru a produce o maşină electrică pe care să şi-o poată permite mai mulţi oameni.
Volkswagen „nu are o «maşină a oamenilor» pentru sectorul electric”, a declarat Janne Werning de la Union Investment în comentariile pregătite înainte de şedinţa de miercuri. Acţiunile companiei „au nevoie urgentă de un impuls”.
Volkswagen intenţionează să prezinte un EV de 20.000 de euro (21.722 de dolari) în 2027 pentru a concura cu modelele mai ieftine ale producătorilor chinezi.
Atât Renault, cât şi Stellantis au căutat parteneriate pentru a reduce costul ofertelor lor electrice. Stellantis plănuieşte să vândă în Europa, începând din septembrie, vehicule electrice dezvoltate împreună cu firma chineză Leapmotor.
Renault, care cooperează cu Volvo AB pentru camionete alimentate cu baterii, a prezentat anul trecut un autoturism electric compact care va fi vândut din 2026 pentru mai puţin de 20.000 de euro. În ultimul an, acţiunile Renault au urcat cu 57% la Paris, în timp ce Stellantis a crescut cu aproximativ 40% la Milano.
Între timp, proiectul EV al Volkswagen cu Xpeng Inc. din China, care va asigura primele modele pentru piaţa din această ţară, planificate pentru lansare în 2026, avansează cu o „viteză enormă”, a declarat Blume în comentariile pregătite investitorilor: „Numai în China plănuim să lansăm peste 40 de modele noi în următorii trei ani”, potrivit acestuia.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro