CSR 2022. „O nouă viaţă” by Auchan - Auchan Retail România
Motivaţie:
Industria textilă este responsabilă pentru 10% din poluarea cu emisii de gaze cu efect de seră şi doar 1% din textile la nivel global se reciclează. Auchan îşi doreşte să încurajeze clienţii să contribuie la un viitor mai sustenabil, prin achiziţionarea unor haine care au mai fost îmbrăcate. „Ne dorim ca un număr cât mai mare de consumatori să contribuie la un viitor mai sustenabil, protejând astfel şi puterea de cumpărare a acestor comunităţi. Implicându-ne în proiecte de responsabilitate socială, împreună, putem contribui la conturarea unui viitor mai bun şi mai sustenabil pentru noi toţi”, spun reprezentanţii companiei. „O nouă viaţă” by Auchan se alătură altor campanii din zona de CSR derulate de companie în 2021, alături de Asociaţia Aripi Spre Viaţă, printre care se numără: Proiectul de Colectare şi Reciclare a Uleiului Alimentar Uzat, campania Castorul Titi, Proiectul de Colectare şi Reciclare a Textilelor, Campania #NUEPREATARZIU de reciclare a tigăilor uzate, Campania PetColectezi, parteneriat cu Banca pentru Alimente, renovarea unei clase de la Liceul Tehnologic „Jacques M. Elias” din Sascut, amenajarea sălii de mese din incinta noului internat al Liceului Tehnologic Special pentru Deficienţi de Auz din Cluj-Napoca, campania Morning Glory, acţiunea „1 iunie pentru copiii din spitale”.
Descrierea proiectului:
Proiectul are la bază cele trei principii ale economiei circulare – reducerea, refolosirea şi reciclarea obiectelor vestimentare. Din martie 2021, Auchan a inclus în oferta sa, pe lângă colecţiile de haine deja existente în hipermarketurile Auchan, şi o selecţie de haine prepurtate, prin parteneriate cu magazine de modă locale, astfel creând primul proiect de economie circulară din România, o premieră pe piaţa de retail. Proiectul s-a extins treptat în 18 hipermarketuri Auchan din 11 oraşe. Spaţiile dedicate proiectului sunt amenajate sub forma unui shop-in-shop, amplasate în hipermarketurile Auchan, fiind prevăzute inclusiv cu cabine de probă, şi oferă clienţilor o gamă variată de articole vestimentare pentru femei, bărbaţi şi copii. Sunt deschise în parteneriat cu lanţuri specializate de magazine de modă care asigură colectarea, atenta selectare a produselor, precum şi igienizarea corespunzătoare a acestora. Proiectul urmează să fie extins în toate hipermarketurile Auchan pe o perioadă nelimitată. „O nouă viaţă by Auchan” este parte a strategiei companiei de reducere a amprentei de carbon, prin intermediul căreia hainele deja purtate sunt reutilizate.
Rezultate:
Vânzările generate în primele şapte luni de la lansarea proiectului arată faptul că românii sunt dispuşi să adopte un comportament de consum responsabil şi înţeleg importanţa acestuia. Obiectivul pe termen scurt, de 200.000 de articole comercializate, a fost atins. Obiectivul pe termen lung este ca amprenta de carbon să fie redusă cu 5% în perimetrul de textile până în 2030.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro