CSR 2023. Invizibilii
Motivaţie:
În contextul socio-economic pe care îl traversăm, 6 din 10 români au simţit, măcar o dată, că sunt invizibili şi că nu au valoare pentru societate. „Sunt oameni care se descurcă greu, cu resurse puţine, pentru care fiecare zi este o nouă luptă. Mulţi dintre aceştia au venituri reduse şi s-au găsit adesea în situaţia în care o solicitare de creditare le-a fost refuzată, din lipsa unui istoric de creditare şi a posibilităţilor reduse. În acest context, Provident a simţit că poate să facă mai mult, iar prin proiectul Invizibilii le oferă informaţii şi resurse care să îi sprijine în călătoria spre mai bine şi spre incluziunea financiară şi socială”, descriu reprezentanţii Provident Financial România motivaţia implicării în acest proiect.
Descrierea proiectului:
Lansat la finele anului 2022, proiectul, care, până acum, a presupus o investiţie de peste 150.000 euro, a început cu o cercetare care a avut obiectivul de a extrage din tabloul general al populaţiei României o imagine clară a categoriilor vulnerabile şi invizibile din societatea românească, a problemelor pe care le au, dar şi a posibilelor soluţii. Au fost identificate şase grupuri invizibile: fermierii de subzistenţă, micii antreprenori, familiile monoparentale, muncitorii la negru, şomerii cu vârsta între 55 şi 64 de ani şi pensionarii în risc de sărăcie şi excluziune socială. Din aceste categorii fac parte 5 milioane de oameni, iar integrarea lor în economia formală ar putea angrena contribuţii cumulate la bugetul naţional de aproximativ 4 miliarde de lei lunar. După identificarea persoanelor şi înţelegerea nevoilor şi provocărilor lor, proiectul şi-a propus să dezvolte un ecosistem, prin care să le ofere soluţii de sprijin oamenilor, adaptate în funcţie de nevoile lor specifice. Aşa a luat naştere platforma www.invizibilii.ro, care oferă acces la informaţii despre aspecte legislative sau despre oportunităţi de dezvoltare personală sau în carieră şi pot lua legătura cu consultanţi care le pot oferi recomandări personalizate. Apoi, printr-un parteneriat cu asociaţia The Social Incubator, care beneficiază de un grant, beneficiarii au la dispoziţie cursuri de dezvoltare personală şi profesională pentru a le oferi consiliere personalizată, gratuite.
Rezultate:
Până în prezent au fost organizate peste 8 ateliere de incluziune financiară şi socială şi orientare în carieră, în diferite regiuni ale ţării. În acelaşi timp, peste 5 milioane de oameni au fost expuşi la informaţii despre grupurile sociale vulnerabile din România, iar peste 200.000 au accesat platforma Invizibilii, căutând resurse menite să îi ajute să depăşească problemele cu care se confruntă. Până la finalul anului, reprezentanţii companiei şi-au propus să atragă 500 de participanţi la workshopurile pe care le organizează, iar pe termen mediu şi lung vor să continue acest demers.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro