CSR 2023. Practical Days

Postat la 22 noiembrie 2023 60 afişări

CSR 2023. Practical Days

Motivaţie:

„Învăţământul liceal din România oferă prea puţine programe de practică, iar, în contextul în care tot mai mulţi tineri sunt derutaţi sau confuzi când vine momentul alegerilor studiilor superioare sau drumului către o viitoare carieră, se simte o nevoie acută de informare, educare şi setare a aşteptărilor corecte când vine vorba de cerinţele din piaţa muncii. În plus, potrivit statisticilor Ligii Studenţilor Români în Străinătate, anual, sunt peste 35.000 de studenţi români care studiază în străinătate şi doar 25% dintre aceştia se mai întorc. „Asta se întâmplă pentru că tinerii nu văd perspective de studiu şi carieră în România, ceea ce ne face să pierdem o bună parte din minţile care ar putea să aducă o schimbare în mai bine în această ţară. În acest context, neputând schimba sistemul de învăţământ, KPMG în România şi-a asumat ceea ce depinde de ea ca organizaţie şi, în vara anului 2022, a demarat un program de practică special conceput pentru elevii de liceu de la diverse specializări”, declară Alina Gheuca, HR senior manager, KPMG România. Prin intermediul acestui program, tinerii au oportunitatea de a câştiga experienţă în diverse domenii de activitate specifice companiei (ex. audit, contabilitate, consultanţă fiscală, consultanţă în afaceri, juridic, marketing, resurse umane, IT, securitate cibernetică, fintech etc.), de a se familiariza cu anumite noţiuni, proceduri şi reguli de lucru şi de a interacţiona cu o cultură organizaţională.

Descrierea proiectului:

Anul acesta, programul de practică dedicat elevilor s-a desfăşurat în lunile iunie şi iulie, în birourile noastre din Bucureşti şi Cluj-Napoca şi a reunit 104 elevi de la 29 de licee publice şi private din Bucureşti, Buftea, Cluj-Napoca, Otopeni, Iaşi şi Piteşti. Aceştia au fost sprijiniţi de 98 de mentori şi facilitatori din cadrul KPMG în România. Proiectul a fost coordonat de un senior manager din departamentul resurse umane al KPMG, iar co-manager de proiect a fost o elevă de clasa a 10-a de la Liceul Gheorghe Şincai din Bucureşti.

Numărul de participanţi a fost strâns doar printr-un mecanism de tip „word of mouth” pornit de la ecourile programului desfăşurat în anul 2022. Dacă la început programul a fost conceput pentru un număr estimativ de 70 de elevi, pe parcurs, numărul acestora a crescut ceea ce a condus la suplimentarea numărului de participanţi. Filosofia KPMG a fost aceea de a accepta orice elev de liceu care doreşte să capete experienţă, inspiraţie, speranţă, termeni de comparaţie şi prieteni noi.


„Dacă în 2022 am avut 48 de elevi implicaţi în proiect de la 15 licee din Bucureşti şi Cluj-Napoca, în 2023 am reunit 104 elevi, de la 29 de licee din şase oraşe. Scorul în urma feedbackului primit de la elevii participanţi de 4.7/5 este încă un indicator că programul are ingredientele necesare şi este în foarte mare măsură o experienţă pe care elevii ar recomand-o fără dubii colegilor lor.”

Alina Gheuca, HR senior manager, KPMG România


Programul s-a desfăşurat pe durata a două luni, 6 iunie - 28 iulie 2023. Aplicaţiile au început să fie primite începînd cu luna martie a anului 2023 şi până inclusiv înainte de începerea ultimei grupe din iulie. Cei 104 elevi au fost împărţiţi în patru grupe, fiecare grupă petrecând câte două săptămâni în cadrul KPMG. În cadrul fiecărei grupe, elevii au fost împărţiţi în echipe de câte 3-4 elevi de la licee diferite. La fiecare două zile, elevii schimbau departamentul, ceea ce le-a oferit posibilitatea de a avea mai mulţi termeni de comparaţie deoarece ei au interacţionat cu departamente variate. Pe lângă activitatea practică din cadrul departamentelor, elevii au avut parte şi de o serie de sesiuni de neuromindfulness şi inteligenţă emoţională, workshopuri dedicate conceptelor de leadership, growth mindset, dezvoltare personală, sesiuni de feedback şi de networking, immersive experience cu alte grupuri de studenţi aflaţi în programe de internship la KPMG (de la universităţi din România şi din alte ţări). Toate acestea au avut menirea de a îi ajuta să îşi găsească drumul în alegerile viitoare de carieră. KPMG în România a comunicat pe canalele de comunicare internă, precum: newsletter, e-mail, comunicări dedicate pe canalul de comunicare Microsoft Teams dedicat recrutării, evenimente interne cu circuit restrâns, intranet. De asemenea, canalele de comunicare externă au ajutat la promovarea organică a programului au fost canalele tipice de social media: Instagram, Facebook, dar şi TikTok, pentru care elevii au fost încurajaţi să producă pastile de conţinut care să reprezinte experienţa lor reală. De altfel una dintre sarcinile primite de la mentorii KPMG responsabili cu comunicarea internă şi employer branding a presupus crearea de conţinut pentru canalele KPMG de comunicare în diferite formate: vizual static, conţinut video, animaţie, text, postări de social media.

Rezultate:

Programul Practical Days @ KPMG şi numărul în continuă creştere de elevi doritori să se alăture programului de la an la an sunt o dovadă că acesta răspunde unei nevoie reale în rândul tinerei generaţii, dornică să ia decizii informate în baza experienţelor proprii, punctează Alina Gheuca. „Dacă în 2022 am avut 48 de elevi implicaţi în proiect de la 15 licee din Bucureşti şi Cluj-Napoca, în 2023 am reunit 104 elevi, de la 29 de licee din şase oraşe. Scorul în urma feedbackului primit de la elevii participanţi de 4.7/5 este încă un indicator că programul are ingredientele necesare şi este în foarte mare măsură o experienţă pe care elevii ar recomand-o fără dubii colegilor lor. Un indicator foarte bun de rezultat este şi numărul colegilor din KPMG care s-au implicat în acest proiect (98)”, declară Alina Gheuca. Campania a avut un reach combinat pentru conţinut organic şi conţinut plătit (boost) pe Facebook şi Instagram de aproximativ 180.000 useri, conform Meta Business Suite. „Acest reach a fost dublat de dovezile anecdotice primite prin diferite medii şi de la stakeholderii implicaţi (de la părinţi, până la profesori, formatori, mentori şi facilitatori), dar poate cel mai bine prin mărturiile liceenilor care ne-au abordat direct pentru a solicita să fie incluşi în program, în urma postărilor de pe social media, după cum ei singuri au menţionat. Chiar dacă poate anecdotic, un indicator de rezultat este şi feedbackul unora dintre părinţii care ne-au scris să ne mulţumească mărturisind gânduri de tipul: «vă mulţumesc pentru experienţa oferită băiatului meu. Simt că a plecat de acasă copil şi s-a întors adult», «Dacă în timpul şcolii trebuia să trag de X să meargă la şcoală, acum se trezeşte cu o oră mai devreme, să nu cumva să întârzie la practică»”, menţionează Alina Gheuca.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.