CSR 2023. România Schimbă PET-ul cu Biletul
Motivaţie:
Iniţiativa „Schimbă PET-ul cu Biletul” a fost demarată ca un efort amplu de încurajare a folosirii transportului public şi de promovare a reciclării deşeurilor. Campania a vizat un public divers din 65 de oraşe. Campania adresează două dintre problemele majore cu care România se confruntă în prezent: poluarea aerului şi reciclarea deşeurilor. Cu scăderea utilizării transportului public şi creşterea numărului de maşini, impactul asupra mediului este major.
Descrierea proiectului:
Lansată în 2021, iniţiativa a fost scalată la nivel naţional, pe 16 septembrie 2022. Timp de o zi, locuitorii a 65 de oraşe au călătorit gratuit cu transportul public în schimbul a 5 deşeuri reciclate la Kaufland. În primă etapă, s-au colectat date statistice privind comportamentul populaţiei şi modele de bună practică din alte ţări. S-au încheiat parteneriate cu autorităţi şi ONG-uri locale şi format şi instruit echipe locale de voluntari. În ziua lansării, au fost organizate 14 conferinţe de presă, dintre care una la Bucureşti. Activitatea principală a proiectului a constat în colectarea deşeurilor reciclabile la aparatele de la Kaufland. Pentru fiecare cinci deşeuri depuse (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă), participanţii au primit un bilet gratuit, cu două călătorii pentru transportul în comun. Deşeurile au fost ulterior preluate de Green PC Ambalaje, pentru a fi sortate şi reciclate. Organizaţiile implicate sunt Kaufland România, Asociaţia Act For Tomorrow, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor. Investiţia financiară s-a ridicat la 73.500 de euro pentru anul 2022 iar implementarea a durat trei luni.
Rezultate:
Campania s-a desfăşurat în 65 de oraşe, având 12.000 de participanţi, 32 de instituţii publice partenere, 46 de ONG-uri şi peste 200 de voluntari. De asemenea, 13 primari, viceprimari sau city manageri s-au alăturat şi fizic campaniei, călătorind pe 16 septembrie cu transportul public, în schimbul deşeurilor reciclate, pentru a oferi un exemplu locuitorilor din oraş. Au existat 488 preluări media şi 2,63 milioane de persoane ca audienţă, iar 87.000 de deşeuri au fost colectate. Campania a crescut conştientizarea şi a familiarizat oamenii cu facilităţile de reciclare, cum ar fi cele din magazinele Kaufland. Succesul campaniei indică interesul comunităţii şi suportul instituţiilor pentru ediţii viitoare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro