CSR 2023. România Schimbă PET-ul cu Biletul

Postat la 23 octombrie 2023 55 afişări

CSR 2023. România Schimbă PET-ul cu Biletul

Motivaţie:

Iniţiativa „Schimbă PET-ul cu Biletul” a fost demarată ca un efort amplu de încurajare a folosirii transportului public şi de promovare a reciclării deşeurilor. Campania a vizat un public divers din 65 de oraşe. Campania adresează două dintre problemele majore cu care România se confruntă în prezent: poluarea aerului şi reciclarea deşeurilor. Cu scăderea utilizării transportului public şi creşterea numărului de maşini, impactul asupra mediului este major.

Descrierea proiectului:

Lansată în 2021, iniţiativa a fost scalată la nivel naţional, pe 16 septembrie 2022. Timp de o zi, locuitorii a 65 de oraşe au călătorit gratuit cu transportul public în schimbul a 5 deşeuri reciclate la Kaufland. În primă etapă, s-au colectat date statistice privind comportamentul populaţiei şi modele de bună practică din alte ţări. S-au încheiat parteneriate cu autorităţi şi ONG-uri locale şi format şi instruit echipe locale de voluntari. În ziua lansării, au fost organizate 14 conferinţe de presă, dintre care una la Bucureşti. Activitatea principală a proiectului a constat în colectarea deşeurilor reciclabile la aparatele de la Kaufland. Pentru fiecare cinci deşeuri depuse (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă), participanţii au primit un bilet gratuit, cu două călătorii pentru transportul în comun. Deşeurile au fost ulterior preluate de Green PC Ambalaje, pentru a fi sortate şi reciclate. Organizaţiile implicate sunt Kaufland România, Asociaţia Act For Tomorrow, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor. Investiţia financiară s-a ridicat la 73.500 de euro pentru anul 2022 iar implementarea a durat trei luni.

Rezultate:

Campania s-a desfăşurat în 65 de oraşe, având 12.000 de participanţi, 32 de instituţii publice partenere, 46 de ONG-uri şi peste 200 de voluntari. De asemenea, 13 primari, viceprimari sau city manageri s-au alăturat şi fizic campaniei, călătorind pe 16 septembrie cu transportul public, în schimbul deşeurilor reciclate, pentru a oferi un exemplu locuitorilor din oraş. Au existat 488 preluări media şi 2,63 milioane de persoane ca audienţă, iar 87.000 de deşeuri au fost colectate. Campania a crescut conştientizarea şi a familiarizat oamenii cu facilităţile de reciclare, cum ar fi cele din magazinele Kaufland. Succesul campaniei indică interesul comunităţii şi suportul instituţiilor pentru ediţii viitoare.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.