Cum a ajuns Prada, unul dintre cele mai cunoscute branduri de modă de lux, să fie unul dintre cei mai mari producători de pantofi şi genţi din România?

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 iunie 2024 46 afişări

Cum a ajuns Prada, unul dintre cele mai cunoscute branduri de modă de lux, să fie unul dintre cei mai mari producători de pantofi şi genţi din România?

Gigantul de modă Prada este al zecelea cel mai mare producător de genţi şi pantofi din România, compania Hipic Prod Impex pe care o controlează obţinând afaceri de 80 mil. lei (16 mil. euro) anul trecut, cu 35% mai mari decât în 2022. Firma are aproape 520 de salariaţi, ci 28% mai mulţi decât anterior.

În 2022, grupul de modă de lux Prada, unul dintre cele mai importante nume din sector, a deschis o nouă fabrică de marochinările în România, care se află, la fel ca şi prima, în judeţul Sibiu, ba chiar în oraşul cu acelaşi nume.

Unitatea de producţie este amplasată în zona industrială de vest a Sibiului, pe un teren de 31.000 mp, potrivit unui anunţ făcut pe pagina de Facebook a primăriei din oraş. ZF a scris încă de atunci despre această investiţie în valoare de 19 mil. euro, din care 8 mil. euro reprezintă ajutor de stat, conform datelor publice.

În raportul anual al Prada apare informaţia conform căreia în România grupul are o singură unitate de fabricaţie, aşadar e posibil ca producţia să fi fost relocată total în clădirea nouă.

“Produsele grupului sunt fabricate în 26 de unităţi proprii, dintre care 23 în Italia şi câte una în Marea Britanie, Franţa şi România, plus în alte fabrici partenere, alese atent (…). Producţia e vândută apoi în 70 de ţări, prin cele 606 magazine proprii (la 31 decembrie 2023), dar şi prin platformele proprii de e-commerce şi printr-o serie de parteneri”, scrie în raportul financiar pe anul trecut.

Prin investiţia în producţia din România, Prada a dublat businessul firmei Hipic Prod Impex în doi ani, reuşind aşadar să urce în top 10 producători de profil din România.

În clasament, dincolo de cele trei grupuri din industria de lux, mai există şi alte nume care au investiţii directe, cum ar fi nemţii de la Legero şi Lloyd, dar şi italienii de la Garsport.

De altfel, ZF a identificat doar doi jucători care sunt deţinuţi de antreprenori italieni şi care, aşadar ar putea produce în sistem de lohn. E dificil de spus exact, pentru că această industrie e una dintre cele mai opace, firmele neavând de multe ori nici site-uri de prezentare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
prada,
crestere,
moda

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.