Cum a ajuns România „vaca de muls“ a nemţilor de la Lidl

Autor: Cristina Roşca Postat la 10 octombrie 2023 127 afişări

Cum a ajuns România „vaca de muls“ a nemţilor de la Lidl

Lidl Discount România, compania care operează magazinele Lidl pe piaţa românească, a raportat un profit net apropiat de cel al operatorului din Polonia, deşi vânzările locale sunt de două ori mai mici.

Lidl, liderul comerţului local, a raportat pe firma Lidl Discount România, cea pe care e operată reţeaua de magazine, un profit net de circa 214 mil. euro anul trecut, la o cifră de afaceri de 3,7 mld. euro. La nivel mondial, discounterul german, controlat de grupul Schwarz, a raportat vânzări de 114,8 mld. euro şi un profit net de 1,6 mld. euro.

Astfel, deşi are prezenţă în câteva zeci de ţări din lume, doar piaţa locală singură a ţinut în spate mai bine de 13% din profitul net al gigantului cu profil de discount, arată calculele ZF făcute pe baza datelor publice şi a celor publicate de principalul ziar de business din Germania, Lebensmittel Zeitung.

„Filiala din România a fost cea care a avut cea mai mare contribuţie la profitul Lidl în regiunea Europei Centrale şi de Est. (...) Marja de profit a urcat astfel de la 4,9% în 2021 la aproape 5,7% anul trecut. Totuşi, spre comparaţie, în 2020 (primul an de pandemie – n. red.) marja de profit net era chiar mai mare, de aproape 5,9%. Situaţia nu se repetă în alte ţări din regiune“, scrie publicaţia germană.

Încă de la intrarea pe piaţa locală în 2011, nemţii de la Lidl au fost unii dintre cei mai profitabili actori din sector – atât când vine vorba de câştigul net în valoare absolută, cât şi ca marjă. Chiar şi aşa, marja companiei a fost de sub 6% anul trecut, mult sub cea a unor retaileri de modă sau bricolaj, spre exemplu. Totuşi, marja Lidl a crescut în 2022 dat fiind că profitul net a avansat de aproape două ori mai repede decât cifra de afaceri.

Astfel, nemţii nu sunt lideri doar după cifra de afaceri, ci şi după profit în 2022.

Deşi inflaţia ridicată i-a determinat pe consu­matorii de pretutindeni să caute mai mult dis­counterii, războiul pre­ţurilor ce a avut loc între retaileri s-a văzut în rezultatele Lidl din unele ţări. În Polonia şi Ungaria, două dintre principalele pieţe ale discounterului în regiune, profitul a scăzut.

Mai mult, marja a fost de 3,8% în Polonia şi 2,7% în Ungaria, scrie Lebensmittel Zeitung.

„În principal din cauza creşterii ratelor dobânzilor, Lidl Stiftung (fundaţia care operează reţeaua Lidl de la nivel mondial, însă rezultatele din Germania şi Franţa sunt doar parţial incluse) a raportat o scădere a profitului net în anul financiar 2022/2023 (ce se încheie la final de februarie), până la 1,6 mld. euro, de la 2,1 mld. euro în anul financiar anterior“, scrie Lebensmittel Zeitung.

Lidl este liderul comerţului local ca vânzări şi are în România peste 350 de magazine.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
„vaca de muls“,
Lidl,
nemti,
magazine,
discount,
comert

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.