Cum a alimentat penuria de microcipuri piaţa maşinilor folosite din Marea Britanie, estimată la 100 mld. lire: Cumpărătorii sunt tot mai dispuşi să îşi efectueze achiziţiile în mediul online
Majoritatea britanicilor au un buget de 15.000 de lire pentru a-şi achiziţiona o maşină şi, până recent, procesul propriu-zis de cumpărare s-a mutat s-a mutat cu paşi mici către mediul online, notează BBC, citând datele firmei de cercetare YouGov.
Însă criza generată de Covid a schimbat drastic modul de realizare a cumpărăturilor, alterând nu numai tipul de produse pe care oamenii sunt dispuşi să le cumpere în online, ci şi felul în care efectuează achiziţiile mari.
Pandemia a coincis de asemenea cu ascensiunea unui nou tip de dealer auto, precum Cazoo şi Cinch, care le permit clienţilor că achiziţioneze şi să schimbe maşini folosite prin spaţiul online. Înainte, cumpărarea unei maşini însemna traversarea a câteva ore de reclame, mersul la showroom-uri, testarea unor diferite modele şi îndurarea tacticilor folosite de reprezentanţe.
Însă acele zile se apropie de final, scrie publicaţia britanică. Tot mai mulţi potenţiali cumpărători îşi desfăşoară activităţile de cercetare în online şi se decid cu privire la ceea ce doresc înainte de a se îndrepta către reprezentanţe.
În prezent, companii precum Cinch şi Cazoo reprezintă doar o fracţiune – circa 2% - din lucrativa piaţă a maşinilor folosite, însă mulţi analişti sunt de părere că grupurile respective vor creşte constant de-a lungul următorilor ani.
Firmele au fost ajutate de o creştere a cererii şi preţurilor automobilelor folosite, fenomen alimentat, în principal, de penuria de microcipuri care a afectat producţia de vehicule noi.
„Alte pieţe care au început mai devreme tranziţia sunt acum în proporţie de 60-70% în online, iar industria auto a rămas cu mult în spate”, spune fondatorul şi CEO-ul Cazoo Alex Chesterman, notând în acest sens sectorul turismului şi industria imobiliară.
În ultimii doi ani în Regatul Unit, valoarea maşinilor folosite a crescut cu aproape 57%, potrivit platformei AA Cars. Totodată, piaţa a ajuns la 100 de miliarde de lire în Marea Britanie şi 500 de miliarde de lire în Europa, adaugă Chesterman
Conform datelor companiei britanice AutoTrader, circa 72% din clienţi sunt interesaţi să îşi cumpere o maşină online.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro