Cum a reuşit omul care care a luat cu asalt mediul online şi şi-a ridicat un imperiu de 50 mld. dolari, devenind si cel mai bogat om din ţara lui, să îşi piardă tronul după doar trei săptămâni

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 31 august 2024 163 afişări

Cum a reuşit omul care care a luat cu asalt mediul online şi şi-a ridicat un imperiu de 50 mld. dolari, devenind si cel mai bogat om din ţara lui, să îşi piardă tronul după doar trei săptămâni

Domnia lui Colin Huang, în calitate de cel mai bogat om din China, a fost de scurtă durată. Huang este fondatorul gigantului de fast fashion Temu, care a luat cu asalt mediul online şi care stă la baza averii de 50 mld. dolari a chinezului. Luni, acţiunile s-au prăbuşit, iar fondatorul a pierdut 14 mld. din averea sa într-o singură zi, pierzând totodată şi titlul de cel mai bogat chinez după doar trei săptămâni.

Huang este acum a patra cea mai bogată persoană din China, cu o avere estimată la 35,2 ml.d dolari, conform Bloomberg Billionaires Index.

În cazul lui Huang, mulţi nu se feresc să afirme că prăbuşirea este una dramatică şi surprinzătoare pentru fondatorul Temu, care la 8 august devenea primul magnat chinez din tehnologie care a ocupat primul loc  în topul miliardarilor chinezi în peste trei ani.

Pe fondul prăbuşirii de pe bursă, conducerea Temu le-a transmis acţionarilor că potenţialele plăţi ale dividendelor şi răscumpărări de acţiuni s-ar realiza la valori mult mai mici decât se anticipase.

Acum poziţia este ocupată de Zhong Shanshan, un mogul din piaţa apei imbuteliate, a cărui avere este evaluată la 50 mld. dolari.

Colin Huang a fondat PDD, holdingul care deţine Temu, în 2015, după mai multe lansări eşuate ale unor afaceri. Huang, care a lucrat şi pentru Google, a început de atunci să urce rapid în topul celor mai bogaţi oameni din lume, averea sa netă atingând 71,5 miliarde de dolari la începutul anului 2021.

El a demisionat din funcţia de director executiv al PDD în 2020 şi a părăsit consiliul de administraţie, unde era preşedinte, în 2021, când Beijingul începea să ia măsuri drastice împotriva giganţilor tehnologici chinezi.

Temu este cunoscută pentru vânzarea de produse foarte ieftine în cadrul unor promoţii masive, ceea ce a atras milioane de consumatori cu portofele ceva mai mici, pe măsură ce inflaţia globală creştea.

În scurt timp, platforma s-a extins şi în afara Chinei,şi a devenit rapid una dintre cele mai descărcate aplicaţii din SUA, după un debut răsunător în 2022. De atunci, a început să se lupte cu Shein, rivalul său din industria de fast fashion, şi chiar şi cu Amazon pe anumite segmente de piaţă.

În ciuda succesului, compania n-a fost ferită de scandaluri şi procese. Recent, Shein a dat în judecată Temu acuzând-o de furt de clienţi, furnizori şi secrete comerciale, dar şi de un furt de identitate pe social-media.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
china,
fondator,
fashion,
pierdere,
capitalism,
castigare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.