Cum a reuşit un film de animaţie să ducă la dispariţia unei specii de peşti
Peştele-clovn a devenit faimos în 2003, atunci când filmul de animaţie "Finding Nemo" a ajuns pe marile ecrane. Filmul spunea povestea unui peşte care îşi caută fiul după ce acesta fusese capturat de către pescari. Succesul uriaş la box office a avut însă şi o serie de consecinţe neaşteptate.
Mai exact, peştii-clovn au devenit atât de populari încât toată lumea a vrut să cumpere unul.
"Filmul exprimă o idee simplă, şi anume că e greşit să iei peştii din mediul lor natural", a declarat celor de la CNN Karen Burke da Silva, biolog marin la Universitatea Flinders din Australia. "Oamenii au făcut exact opusul: au început să ia peştii din locurile cele mai ferite, iar asta aduce în discuţie chiar dispariţia lor din anumite zone."
Da Silva este cofondator al unei organizaţii numite "Saving Nemo": el a semnat parteneriate cu mai multe şcoli pentru a promova conservarea peştilor-clovn şi pentru a educa studenţii cu privire la habitatul marin.
Într-un alt oraş din Australia, Townsville, mai mulţi studenţi s-au înscris într-un program prin care ajută la creşterea peştilor-clovn într-un mediu sigur. "Facem asta pentru ca cei care vor să aibă un astfel de peşte să nu mai cumpere de la braconieri", le-a povestit celor de la CNN Imogen Everson, un elev de 11 ani. "Încercăm astfel să ne asigurăm că peştii nu mai dispar din habitatul lor natural."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro