Cum a reuşit WhatsApp să atingă două miliarde de utilizatori
WhatsApp, cea mai populară aplicaţie de messaging, a atins un număr de două miliarde de utilizatori, în condiţiile în care platforma deţinută de Facebook înregistra 1,5 miliarde de utilizatori în urmă cu doar doi ani, potrivit BBC.
Astfel, WhatsApp devine doar a doua aplicaţie care atinge această bornă după Facebook, care are în prezent 2,5 miliarde de utilizatori. La sfârşitul lunii ianuarie, Facebook declara că a înregistrat 2,26 miliarde de useri zilnici de-a lungul aplicaţiilor Facebook, Messenger, Instagram şi WhatsApp, faţă de 2,2 miliarde în ultimul trimestru din 2019. Per total, cele enumerate însumează un total de 2,89 miliarde de utilizatori lunari, cu 9% mai mult faţă de anul trecut.
WhatsApp, fondată în urmă cu 11 ani şi cumpărată de Facebook pentru 19 miliarde de dolari în 2014, a declarat că plănuieşte să îşi continue angajamentul luat vis-a-vis de furnizarea criptărilor end-to-end la nivel global – o funcţie esenţială lăudată de experţi în securitate, dar contestată de un număr mare de guverne.
„O criptare puternică acţionează ca un ceas digital indestructibil care ţine în siguranţă informaţiile pe care le trimiţi prin intermediul WhatsApp şi te ajută să îţi protejezi telefonul de hackeri şi infractori. Mesajele sunt ţinute exclusiv pe telefonul tău, iar nimeni nu îţi poate citi mesajele sau asculta apelurile, nici măcar noi”, a scris WhatsApp într-o postare pe blogul companiei.
Printre ţările care încearcă să forţeze WhatsApp să renunţe la criptare se numără Statele Unite, Australia şi India, care reprezintă cea mai mare piaţă a aplicaţiei, cu 400 de milioane de utilizatori. Borna de două miliarde de utilizatori este un pas imens în faţă pentru WhatsApp, de vreme ce aplicaţia a atins acest nivel de popularitate fără să se marketeze în pieţe în curs de dezvoltare, precum India.
Un număr de startup-uri din pieţe in curs de dezvoltare încearcă să îşi construiască business-uri în jurul WhatsApp. Vahan, un startup din India, foloseşte WhatsApp pentru a ajuta startup-urile de food delivery să îşi găsească personal. Digi-Prex, tot din India, conduce o farmacie online pe bază de abonament concentrată asupra pacienţilor cu boli cronice. Pacienţii îşi împărtăşesc prescripţiile prin WhatsApp, iar angajaţii Digi-Prex le trimit medicamentele într-o serie de cicluri recurente.
Aplicaţia a cunoscut un număr însemnat de controverse. În 2018, India a acuzat compania că ar fi permis unui video în care sunt prezentaţi mai mulţi răpitori de copii să circule masiv în interiorul platformei, fapt ce a rezultat într-o serie de crime.
Anul trecut, NSO Group, o companie de securitate din Israel, a lansat mai multe atacuri cibernetice către WhatsApp, infectând astfel mii de telefoane mobile. Facebook a dat în judecată firma la sfârşitul anului.
Într-un interviu publicat în Wall Street Journal, Will Cathcart, CEO-ul WhatsApp, a declarat că „atenţia companiei asupra criptării şi comunicaţiilor private a fost «modelul ideal» pentru messaging, în ciuda complicaţiilor comerciale şi de reglementare”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro