Cum ar putea Tarom sa fie salvat ? Fostul director executiv pune pe hârtie care sunt paşii care ar ajuta compania să se stabilizeze VIDEO

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 25 august 2024 38 afişări

Cum ar putea Tarom sa fie salvat ? Fostul director executiv pune pe hârtie care sunt paşii care ar ajuta compania să se stabilizeze VIDEO

Tarom, cel mai mare transportator aerian de stat, se luptă de peste zece ani să scape de pierderile care au ajuns să însumeze 2 mld. lei. În acest context, dificultăţile financiare care s-au trag adunat compania în jos şi cer o schimbare. Potrivit lui Nicolae Demetriade, fostul şef Tarom, primele modificări ar trebui făcute chiar la vârful companiei aeriene, unde ar trebui aduşi oameni din industria aviatică.

„În toată conducerea Taromului sunt numai necunoscători. Trebuie să aduci oameni care să cunoască industria. Oameni care să îşi dorească să performeze nu doar să obţină un salariu mare” a declarat Nicolae Demetriade, fost director executiv Tarom, în cadrul emisiunii ZF Live realizată cu sprijinul Orange Business.

Planurile Ministerului Transporturilor pentru Tarom includ separarea Direcţiei Tehnice a Tarom de companie, practic externalizarea serviciilor de întretinere şi mentenaţă a aeronavelor. În scenariul externalizării, Tarom va trebui să apeleze la companii din exterior pentru mentenaţă, o decizie greşită, ţinând cont că transportatorul român are deja oameni pregătiţi în aceste domeniu care se pot ocupa de aeronave, este de părere Nicolae Demetriade.

„Ministrul Transporturilor a spus că divizia tehnică urmează să se externalizeze, o greşeală fantastică. Această ar trebui oprită de acum, pentru că decizia se află în desfăşurare. Încă avem ingineri care îi pot învăţa pe cei care sunt în urma lor. Avem o şcoală care pregăteşte specialişti în aviaţie. Se dau licenţe şi avem mecanici care pot repara aceste avioane” a declarat Nicolae Demetriade.

În final, Tarom dispune de o flotă comercială formată din patru tipuri de aeronave. Pentru ca compania să efectueze serviciile de transport aerian în condiţii optime, este necesară specializarea piloţilor pentru fiecare dintre avioanele companiei, concluzionează fostul şef al Tarom.

„Taromul are avioane Airbus 318, Boeing 737, are şi ATR 45 şi ATR 75. Deci are cinci tipuri de avioane. Trebuie să îţi pregăteşti oameni pentru fiecare tip de avion, pentru că nu poţi să pui piloţi de pe ATR pe Boeing”a mai spus fostul şef Tarom la ZF Live.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.