Cum învaţă tinerii despre investiţii şi cât de important este contextul în care ei aleg să facă o investiţie?

Autor: Alexandra Matei Postat la 17 februarie 2025 14 afişări

Cum învaţă tinerii despre investiţii şi cât de important este contextul în care ei aleg să facă o investiţie?

Foarte mulţi dintre tinerii Generaţiei Z se gândesc că vor să fie antreprenori, să creeze un business de la zero şi să reuşească să se întreţină din el. Însă, antreprenoriatul vine cu multe responsabilităţi şi riscuri de care ei trebuie să fie conştienţi.

Tinerii care vor să investească într-o afacere e ideal să treacă printr-o experienţă în câmpul muncii, să aibă capacitatea de a se adapta oricărei situaţii şi să înţeleagă că este foarte important contextul în care se află economia atunci când aleg să facă o investiţie.

„Un tânăr care termină facultatea în timpul unei crize economice are nevoie de 10-15 ani pentru a se apropia de performanţele economice ale unui coleg care a terminat mai devreme sau puţin mai târziu, când nu a fost criză economică. Este foarte important contextul. Dacă tânărul are ceva bani, are 1.000 de euro sau puţin peste valoarea unui site, administrarea sa şi plata unui contabil şi stăpâneşte un serviciu, nişte competenţe care pot fi puse în slujba publicului, el poate să investească aceşti bani într-o afacere proprie. Dar e nevoie de puţină adaptabilitate, să înveţe puţin, să înveţe despre el, să facă cursuri extracuriculare şi să câştige puţină şcoala vieţii, atât cât poate câştiga între 18 şi 20 de ani”, a explicat Grigore Piroşcă, profesor la Facultatea de Economie, ASE, în timpul celui mai recent episod al emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi, un proiect sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania.

Cele mai importante investiţii atunci când eşti tânăr sunt cele făcute în propria dezvoltare. Cu câteva economii strânse, tinerii pot să înceapă, pe lângă sistemul de învăţământ, să urmeze mici cursuri şi să obţină certificări pentru ceea ce se caută astăzi în piaţă.

Apoi, cu puţină experienţă, cu puţină cunoaştere, cu o limbă străină şi cu ceva bani puşi deoparte, pot, după ce lucrează 2-3 ani, să viseze la antreprenoriat, să ofere un produs, un serviciu, după care să-şi facă o afacere.

Profesorul consideră că cel mai eficient mod de învăţare şi dezvoltare pentru generaţia de astăzi este cel în care există un mix între teorie şi experienţele practice, trăite pe propria piele.

În cel mai recent episod al emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi, susţinută de Banca Transilvania şi parte a proiectului FIT – Finanţe pe Înţelesul Tuturor, Grigore Piroşcă, profesor la Facultatea de Economie, ASE şi Sorina Moise, studentă la Academia de Studii Economice au discutat despre ceea ce îşi doresc şi au nevoie tinerii din Generaţia Z, despre cât de important este să îţi iei informaţia de care ai nevoie, să investeşti în tine, să economiseşti şi să călătoreşti.

Ce faci cu banii tăi? este o emisiune ZF sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania. BT a lansat FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, un program naţional de educaţie financiară prin care îşi propune să construiască pentru generaţiile Alpha, Z şi Y o bază solidă în ceea ce priveşte gestionarea banilor. Astfel, în noul proiect video al Ziarului Financiar, sub umbrela FIT şi susţinut de BT, întrebări concrete şi simple din sfera educaţiei financiare vor deveni teme de discuţie care îi vor ajuta pe tineri să ia decizii financiare bine informate.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
articol,
bt,
refuz,
bani,
copil

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.