Cum reacţionează industria auto în faţa temerilor generate de Brexit şi de războiul comercial al lui Trump? Costurile autovehiculelor vor creşte
Pentru BMW, Tesla şi alţi producători globali a căror viitor depinde de piaţa din China, câştigurile înregistrate de scăderea tarifelor intrată în vigoare săptămâna aceasta, vor dispărea rapid – din cauza războiului comercial iniţiat de preşedintele Donald Trump, potrivit Bloomberg.
După decenii întregi în care producătorii auto au cerut acces mai facil la cea mai mare piaţă din lume – China – tarifele de import au scăzut cu 15% începând de duminică. Însă avantajul producătorilor, în special al celor care produc în Statele Unite, va dispărea în cinci zile, când o taxă de 25% va face exportul spre China mult mai scump.
Lupta începută de Donald Trump ameninţă să anuleze anii de lobby din partea producătorilor auto şi poate scufunda liderii industriei auto de lux din Europa. Acum, implicaţiile necunoscute ale unui duel comercial agită dealerii auto şi consumatorii, în special pe cei din China care au cumpărat anul trecut 24 de milioane de autovehicule.
„Este un coşmar să ai impozit adiţional de 25%”, spune Wang Rongzhen, general manager şi în investitor în cadrul Yanan Jinchi Feike Auto Sales and Service Co, un dealer auto din regiunea Shaanxi care importă maşini produse de Fiat Chrysler în Statele Unite.
Pentru dealerul Shanghai Aote Hung Car Sales, tarifele mai ridicate ar însemna doar o altă durere de cap pentru managerul de vânzări Liu Yuanyuan, care povesteşte pentru publicaţia americană că este greu să obişnuiască consumatorii cu alt sistem şi alte preţuri, aceştia aşteptând încă discounturi de vară. Reprezentanţa condusă de ea importă modele precum Mercedes-Benz, Buick şi Jaguar Land Rover.
„Majoritatea clienţilor aşteaptă”, spune Liu. „După ce a început conflictul comercial, toţi cei care importau maşini precum Mercedes-Benz sau BMW, în special BMW X4, X5 şi X6, produse în Statele Unite, au fost afectaţi. Noi ne facem reclamă spunându-le clienţilor că până pe data de 6 iulie pot cumpăra maşini la preţurile promise, însă după aceea nu oferim nicio garanţie că putem păstra preţurile la acest nivel”.
Piaţa din China nu este singura problemă pentru producătorii auto. Aceştia se confruntă cu probleme similare şi în relaţiile comerciale SUA – Europa, unde ar putea intra o taxă de 20% pe importurile de maşini.
În plus, divorţul dintre Marea Britanie şi Uniunea Europeană poate determina producători precum BMW şi Renault să îşi mute fabricile din Marea Britanie.
"Noi am spus întotdeauna că putem depune toate eforturile şi ne putem pregăti pentru orice, dar, dacă sistemul de aprovizionare cu piese componente va fi oprit la frontieră, nu vom mai putem produce mărcile în Marea Britanie", a declarat Stephan Freismuth, manager BMW responsabil de relaţiile cu clienţii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro