Cum să câştigi bani dacă eşti pasionat de filme: să intuieşti corect care vor fi câştigătorii premiilor Oscar
Platformele de streaming, dintre care majoritatea sunt cotate la bursă, au început să joace un rol tot mai important la Oscaruri. Acestea concurează cu marile studiouri cinematografice, care fac adesea parte din conglomerate media de mari dimensiuni. În acest context, pasionaţii de filme pot nu numai să vizioneze filme în cinematografe, ci şi să investească în companiile care le produc, participând astfel la potenţialul lor succes la premiile Oscar, consideră Bogdan Maioreanu, analist la eToro.
“Am aruncat o privire mai atentă la câteva filme cu cele mai mari şanse de a primi nominalizări. Netflix conduce cursa din acest an cu musicalul Emilia Pérez, care a primit recenzii foarte bune din partea criticilor, consolidând poziţia gigantului de streaming. Grupul Warner Bros. Discovery are o listă la fel de impresionantă: Dune: Part Two de la Warner Bros. Pictures continuă saga ştiinţifico-fantastică epică, în timp ce Sing Sing de la A24 va apărea pe platforma Max, sporind ofertele atât în ceea ce priveşte producţiile cu buget mare, cât şi cinema-ul de artă. De asemenea, este de remarcat continuarea legendarului Gladiator produsă de Paramount Pictures, precum şi aclamatul Conclave al Sony Pictures, cu o interpretare remarcabilă a lui Ralph Fiennes, film care este o exclusivitate a platformei de streaming Peacock în Statele Unite”, exemplifică Bogdan Maioreanu într-o analiză.
Din perspectiva acestuia, pentru ca industria cinematografică să progreseze, este important să existe finanţare pentru noile producţii, iar platformele de streaming au nevoie de conţinut de calitate pentru a menţine interesul abonaţilor, două aspecte care creează o sinergie de luat în calcul. Pe de altă parte, pentru a putea finanţa producţii extraordinare, companiile de streaming au nevoie şi de rezultate financiare excelente.
Recent, gigantul de streaming Netflix a raportat rezultatele aferente T4/2024, care arată că numărul de abonaţi a crescut cu aproape 15,9% faţă de anul precedent, ajungând la un total de 301,6 milioane. Veniturile au atins 10,25 miliarde de dolari (în creştere cu 4,3% de la un trimestru la altul şi cu 16% de la un an la altul), subliniind poziţia puternică a companiei pe piaţă, în ciuda concurenţei tot mai mari. Profitul pe acţiune (EPS) a fost de 4,27 de dolari, marcând o creştere de 102% faţă de un EPS de 2,11 de dolari înregistrat în trimestrul al patrulea din 2023.
În acelaşi timp, Netflix şi-a majorat cu 1,1% previziunile privind veniturile pentru întregul an şi a crescut marja EBIT anuală proiectată cu 1%, la 29%, indicând încrederea pe termen lung în stabilitatea modelului său de afaceri. Pe termen scurt compania a dat dovadă de ceva mai multă prudenţă - previziunile sale privind veniturile din primul trimestru 2025 fiind cu 0,7% mai mici decât estimările anterioare, iar EPS au fost, de asemenea, inferioare proiecţiilor iniţiale. Cu toate acestea, Netflix dispune în continuare de o bază financiară solidă, deţinând 9,6 miliarde de dolari în numerar şi reducându-şi în mod constant datoria, care se ridică în prezent la 15,6 miliarde de dolari. În plus, compania continuă să înregistreze o creştere multianuală sănătoasă (14,3 % creştere a veniturilor în doi ani) şi intenţionează să continue să investească în formate inovatoare şi în producţii locale pentru a atrage noi telespectatori, arată analiza realizată de Bogdan Maioreanu.
“Din păcate, aceasta a fost ultima dată când Netflix publică cifrele globale ale abonamentelor, astfel încât pe viitor investitorii vor trebui să se concentreze pe alţi parametri pentru a evalua succesul companiei”, spune Bogdan Maioreanu.
Din perspectiva analistului, principalele riscuri cu care se confruntă Netflix, lider în ceea ce priveşte acoperirea globală (peste 190 de ţări), este concurenţa intensă în materie de preţuri şi conţinut din partea DisneyĂ, Amazon Prime Video şi Hulu.
“A rămâne în frunte înseamnă a menţine baza de clienţi angajată şi pregătită să revină pe platformă. Iar pentru aceasta este nevoie de conţinut de calitate, ceea ce se traduce prin creşterea costurilor de conţinut (în medie Â64% din venituri). Observăm o saturaţie a pieţei în regiunile dezvoltate, iar viitorul ar putea aduce dificultăţi privind reglementările şi costuri de conformare. Dar cele mai recente rezultate au indus optimism pe piaţa bursieră, făcând ca preţul acţiunilor să crească iniţial cu 15%, ajungând la un maxim istoric de 999 de dolari, înainte de a se stabiliza la o creştere de aproape 10% în sesiunea de tranzacţionare de ieri”, mai spune Bogdan Maioreanu.
Netflix este a 17-a cea mai deţinută acţiune la nivel global pe platforma de tranzacţionare şi investiţii eToro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro