Cum văd executivii plafonarea preţurilor alimentelor: „Aceste măsuri ucid ideea de business“
Posibila extindere a plafonării adaosurilor comerciale la toată gama de produse alimentare este contestată de producătorii de alimente, de la lactate, carne sau chiar snackuri, aceştia indicând faptul că intervenţia statului perturbă mersul firesc al afacerilor şi nu face decât să protejeze pe termen scurt consumatorii, fără însă a proteja producătorii locali.
Posibila extindere a plafonării adaosurilor comerciale la toată gama de produse alimentare este contestată de producătorii de alimente, de la lactate, carne sau chiar snackuri, aceştia indicând faptul că intervenţia statului perturbă mersul firesc al afacerilor şi nu face decât să protejeze pe termen scurt consumatorii, fără însă a proteja producătorii locali.
„Sprijinirea producătorilor locali este un lucru esenţial ! Dar nu trebuie puşi producătorii locali pe acelaşi palier cu producătorii locali care folosesc materie primă doar românească şi respectă standarde înalte de calitate, condiţie estenţială pentru dezvoltarea unei economii sustenabile. Aceşti producători contribuie semnificativ la economia locală prin crearea de locuri de muncă, menţinerea tradiţiilor şi asigurarea unor produse de calitate superioară“, spune Bea Rétyi, commercial manager în cadrul Societăţii Agricole Spicom.
La rândul lor mai mulţi executivi şi antreprenori din industria alimentară spun că această măsură ucide ideea de business şi că statul ar trebui să se uite mai degrabă către subvenţionarea producătorilor locali şi să nu intervină în stabilirea preţurilor.
Din august 2023, o Ordonanţă de Urgenţă, prin care se limitează adaosurilor comerciale ale procesatorilor şi retailerilor, a intrat în vigoare, măsura fiind luată pentru un număr limitat de produse. Ulterior, aceasta a fost prelungită şi extinsă la 21 de produse.
Conform acestuia, cotele de adaos comercial pentru produsele alimentare de bază sunt de maximum 20% la procesator, faţă de costul de producţie al produsului, maximum 5% pe întreg lanţul de distribuţie, indiferent de numărul de „mâini” prin care trece, şi de maximum 20% la comerciant, faţă de preţul de achiziţie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro