Cursele Tarom, suspendate pe aeroportul din Oradea din cauza unor lucrări. Alte curse operează
Compania Tarom a suspendat, începând de luni, cele 13 curse săptămânale pe care le avea pe aeroportul din Oradea, către şi din Bucureşti, ca urmare a dezafectării unora dintre sistemele de ghidare la sol, în timp ce alte companii continuă să folosească aeroportul orădean.
Unele sisteme de ghidare la sol de pe aeroportul Oradea au fost dezafectate, în vederea continuării lucrărilor de reabilitare a infrastructurii aeroportuare, astfel că Tarom a anunţat suspendarea curselor Oradea - Bucureşti şi Bucureşti - Oradea.
Operarea curselor Tarom pe aeroportul din Oradea a fost suspendată întrucât piloţii companiei trebuie să respecte manualul de zbor al companiei, care prevede că nu se poate opera pe un aeroport care nu are active toate sistemele de ghidaj la sol.
Aeroportul din Oradea este în această situaţie deoarece de luni a început dezafectarea parţială a unora dintre aceste sisteme, necesară pentru continuarea lucrărilor de reabilitare a infrastructurii aeroportuare.
Şeful de cabinet al preşedintelui Consiliului Judeţean Bihor, instituţia în subordinea căreia funcţionează aeroportul orădean, Horia Carţiş, a declarat corespondentului MEDIAFAX că Tarom a suspendat cursele Bucureşti - Oradea şi Oradea - Bucureşti, dar că aeroportul este în continuare deschis şi operează alte companii, cu zboruri charter, precum şi cu elicoptere.
"Este vorba despre companii ale căror norme sunt diferite de cele din manualul de operare al Tarom”, a spus Carţiş.
Potrivit acestuia, aeroportul din Oradea va fi închis complet în perioada 22 aprilie - 20 iunie, urmând ca din 21 iunie infrastructura să fie redeschisă integral şi pusă la dispoziţia tuturor operatorilor.
Până în 20 iunie, persoanele care doresc să ajungă la Bucureşti cu avionul sunt nevoite să se îndrepte spre cele două aeroporturi mai apropiate, de la Cluj ori de la Timişoara.
Închiderea provizorie a pistei aeroportului orădean şi, implicit, suspendarea zborurilor este necesară pentru derularea lucrărilor de modernizare a infrastructurii, derulate de asocierea companiilor austriece Porr Construct, Teerag, Asdaq Aktiengesselschaft şi Col Air. Acestea valorează 79,9 milioane lei şi fac parte dintr-un proiect cu fonduri europene ce are ca scop înlocuirea pistei actuale, lungă de 1.800 metri, cu una nouă, de 2.100 metri, şi lată de 45 lăţime, faţă de 30 metri, cât are pista în prezent.
De asemenea, în baza aceluiaşi proiect, vor fi construite două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare pe care să poată staţiona şase aeronave, inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos de categoria II de operare, cu lumini inclusiv pe axul longitudinal, nu doar pe marginea pistei, sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro