Curtea Supremă a Statelor Unite ia în considerare blocarea mărcii Booking.com

Autor: Laura Albu Postat la 09 noiembrie 2019 104 afişări

Curtea Supremă a Statelor Unite ia în considerare blocarea mărcii Booking.com

Curtea Supremă a Statelor Unite a fost de acord să ia în considerare solicitarea unei agenţii federale de a împiedica popularul site de rezervări Booking.com, o unitate a Booking Holdings, de a marca numele site-ului, susţinând că este prea generic pentru a merita protecţie legală, potrivit Reuters.

Justiţia se va confrunta cu o contestaţie din partea Oficiului de Brevete şi Mărci al Statelor Unite, prin decizia instanţei inferioare care permite marca, deoarece prin adăugarea „.com” la cuvântul generic „booking” s-a realizat eligibilitatea mărcii.

Serviciul de rezervări online, cu sediul în Amsterdam, a început să-şi folosească numele la nivel global în 2006 şi a depus mai multe cereri de marcă în 2011 şi 2012.

Un tribunal al Oficiului de Brevete şi Mărci în 2016 a respins aceste cereri, spunând că Booking.com se referă generic la sensul comun al rezervării de cazare şi de transport şi nu poate fi utilizat exclusiv printr-o înregistrare federală a mărcii.

În conformitate cu legislaţia americană, pot fi înregistrate numai mărci care se disting printr-un anumit produs sau serviciu faţă de altele de pe piaţă.

Agenţia a menţionat că instanţele federale au respins mărcile comerciale pentru alte nume similare, cum ar fi hoteluri.com şi avocaţi.com.

Booking.com a făcut apel, prezentând un sondaj care a arătat că 74% dintre consumatori au identificat Booking.com drept nume de marcă. Curtea de Apel Nr. 4 din Richmond, Virginia, s-a confruntat cu compania în februarie anul trecut, deoarece numele în ansamblu este înţeles de public ca făcând referire la o afacere.

Compania, solicitând Curţii Supreme să permită pronunţarea hotărârii din Circuitul 4, s-a definit „unul dintre cele mai cunoscute servicii de călătorie şi cazare din Statele Unite”.

Apelând la Curtea Supremă, Oficiul pentru Brevete şi Mărci a spus că adăugarea „.com” la un cuvânt generic nu îl face distinctiv.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
BOOKING,
CURTE SUPREMĂ,
SUA

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.