Dacia a demarat pregătirile pentru producţia noilor Duster şi Bigster şi mizează pe digitalizare
Provocarea Dacia în 2023 vine dinspre online şi reprezintă accelerarea procesului de digitalizare. Dacia alături de Grupul Renault au fost cei care au implementat pe piaţa locală conceptul de agent, în care maşinile sunt facturate de compania-mamă - în acest caz Renault Commercial Roumanie, iar dealerii au statut de agent de vânzări, astfel încât ei nu investesc în stocuri.
♦ Uzina Dacia de la Mioveni se pregăteşte de producţia a două noi modele – cea de-a treia generaţie a noului Duster şi viitorul Bigster din 2025. Până atunci, digitalizarea este cuvântul de ordine şi una din cinci maşini Dacia vândute pe plan local în 2023 va fi comandată online.
Provocarea Dacia în 2023 vine dinspre online şi reprezintă accelerarea procesului de digitalizare. Dacia alături de Grupul Renault au fost cei care au implementat pe piaţa locală conceptul de agent, în care maşinile sunt facturate de compania-mamă - în acest caz Renault Commercial Roumanie, iar dealerii au statut de agent de vânzări, astfel încât ei nu investesc în stocuri. Mai mult, şi investiţiile recente în modernizarea showroomurilor au fost suportate tot de RCR. La nivel de piaţă europeană, sunt tot mai multe mărci care vor să implementeze conceptul de agent, urmând exemplul Tesla, care facturează direct maşinile, neavând importatori sau dealeri.
„Anul acesta Dacia va vinde 9.000 de maşini pe platforma sa online. Când am plecat din ţară în 2013, acest lucru era de neconceput. Anul viitor ne-am propus şi mai mult. Vrem să oferim clienţilor şansa unei experienţe digitale simple“, a spus Mihai Bordeanu, managing director Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România, în cadrul evenimentului Automotive Forum 2023.
Luna aceasta Grupul Renault va prezenta primele imagini şi detalii cu cea de-a treia generaţie a SUV-ului Duster şi primul Duster pe noua platformă CMF-B a concernului, fiind astfel acum în linie cu Jogger şi Sandero&Logan. Actualul Duster păstrează baza de la generaţia anterioară, dar cu modificări semnificative. „Suntem la câteva săptămâni distanţă de a avea acordul de fabricaţie şi a demara producţia lui Duster 3 la Mioveni, cel mai bine vândut SUV în retail în Europa. Nu ne oprim aici. În 2025 lansăm Bigster, în clasa compactă. Pentru a-l produce în 2025 trebuie să lucrăm în 2024. Modelul este deja în România la centrul de design şi la centrul de teste de la Titu“, a spus Mihai Bordeanu.
În 2022 industria auto locală a livrat peste 510.000 de maşini produse de Dacia şi Ford, record atins datorită uzinei Ford Otosan de la Craiova,
Miza uzinei Dacia acum este de a continua să atragă noi modele în producţia locală, concurând cu uzina din Tanger, Maroc.
Mai mult, următoarea generaţie a lui Sandero va veni şi în versiune electrică, iar aceasta este aşteptată în jurul anului 2028, având în vedere ciclul de producţie de opt ani.
Producţia de autoturisme a înregistrat în septembrie a treia lună consecutivă de scădere, la un total de 46.888 de unităţi, cu 9% mai puţine decât în perioada similară din 2022, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Dintre acestea, Dacia a produs aproape 29.000 de unităţi, în scădere cu 5%, iar Ford Otosan aproape 18.000, cu 15% mai puţine decât în septembrie 2022 când în producţie mai era şi EcoSport.
În total, la nivelul primelor nouă luni, producţia totală a atins un volum de 375.860 de unităţi, în scădere cu 2% faţă de acelaşi interval din 2022. Dintre acestea, 234.530 au fost asamblate de Dacia, în creştere cu 2%, iar 141.330 de Ford Otosan, la Craiova, cu 7% în scădere, în condiţiile în care în 2023 până acum a fost produs doar modelul Puma, nu şi EcoSport, scos din producţie la final de 2022.
Atât Dacia cât şi Ford Otosan vor lansa în producţie noi modele în ultimul trimestru din 2023. Dacia va prezenta în perioada următoare cea de-a treia generaţie a SUV-ului Duster, iar la Craiova în data de 24 octombrie a demarat oficial producţia noilor Transit şi Tourneo Courier. Până acum cele două din generaţia anterioară erau asamblate în Turcia, acum noile modele vor fi asamblate la Craiova alături de Puma. Mai mult, din 2024 atât Puma cât şi Transit şi Tourneo Courier vor fi disponibile în versiune electrică.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro