Dacia Duster a urcat pe primul loc în Europa în topul SUV-urilor mici, depăşind Renault Captur şi VW T-Roc. Preţul mediu al unui Duster este de 18.000 de euro

Autor: Bogdan Alecu Postat la 20 noiembrie 2019 214 afişări

Dacia Duster a câştigat o poziţie în topul vânzărilor SUV-urilor mici la nivel european, cu 166.225 de maşini noi înmatriculate în primele nouă luni, în creştere cu 18% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit carsalesbase.com, care centralizează statistici ale prodcătorilor şi ale Jato Dynamics.

Dacia Duster a urcat pe primul loc în Europa în topul SUV-urilor mici, depăşind Renault Captur şi VW T-Roc. Preţul mediu al unui Duster este de 18.000 de euro

Dacia Duster a câştigat o poziţie în topul vânzărilor SUV-urilor mici la nivel european, cu 166.225 de maşini noi înmatriculate în primele nouă luni, în creştere cu 18% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit carsalesbase.com, care centralizează statistici ale prodcătorilor şi ale Jato Dynamics. Mai mult, Duster urcă pe primul loc şi continuă creşterea în condiţiile în care 2019 este al doilea an întreg de vânzare al modelului. În plus, anul acesta Duster a venit cu noul motor de 1,33 litri pe benzină, dezvoltat de Renault alături de Mercedes-Benz şi care pe lângă cele două versiuni ale sale, de 130, respectiv 150 CP, vine atât cu tracţiune faţă, cât şi 4x4.

Ani la rând Duster a ocupat locul al treilea, respectiv al doilea, în timp ce prima poziţie era deţinută de Renault Captur. Anul acesta însă, Captur a trecut la cea de-a doua generaţie. De asemenea, Peugeot 2008 care a deţinut locul secund după Captur va beneficia de o nouă generaţie în următoarele luni.

Ford EcoSport, cel de-al doilea SUV produs în România, de asemenea a urcat o poziţie în clasament, ocupând locul al cincilea în topul celor mai vândute SUV-uri mici, după ce la finalul primului semestru ocupa locul al şaselea. Vânzările sale au urcat la nouă luni cu 12%, la aproape 94.000 de maşini. Pe locul secund în topul vânzărilor a urcat noul VW T-Roc, model care concurează direct atât cu Renault Captur, cât şi cu Ford EcoSport.

Ford a demarat în octombrie anul acesta la Craiova producţia modelului Puma, cel de-al doilea SUV mic al gamei constructorului american, care va reprezenta aproximativ jumătate din producţia uzinei de la Craiova.

La nivelul gamei Ford, la un nivel similar de echipare Puma este cu 2.000 de euro mai scumpă decât EcoSport, iar Puma este cu 1.500 de euro mai ieftină decât un Ford Focus cu o configuraţie similară. 

La nivelul primelor zece luni, Ford EcoSport este al doilea cel mai bine vândut SUV mic de pe piaţa locală, după Duster, având o cotă din segment de aproape 11%, faţă de 37% câd are SUV-ul produs la Mioveni.

Puma mizează pe noi echipamente pe care le aduce în segmentul SUV-urilor mici precum hayonul portbagajului acţionat electric, scaunele faţă cu masaj şi portbagajul cu o capacitate de 456 de litri, cel mai mare din segment, mai mare inclusiv decât cel al Daciei Duster. În plus, Puma va fi cel mai sigur automobil produs vreodată în România, fiind proiectat pentru a obţine cinci stele din cinci la testele de siguranţă EuroNCAP, faţă de patru stele în cazul EcoSport şi trei stele în cazul lui Duster.

Gama de motorizări include motorul de 1,0 litri EcoBoost pe benzină, în trei versiuni – una de 125 CP „normală“, o a doua tot de 125 CP dar hibridă şi o a treia de 155 CP tot hibridă, care va fi oficial cea mai puternică maşină produsă local. Gama va include şi o versiune cu transmisie automată cu şapte trepte şi un motor diesel de 1,5 litri 120 CP cu AdBlue şi transmisie manuală cu şase trepte – acestea urmând a intra în ofertă în mai 2020 când uzina va ajunge la capacitate maximă.

Livrările către clienţi vor demara în a doua jumătate a lunii ianuarie, când vor ajunge şi în showroomuri. Estimăm că Puma va fi al doilea cel mai bine vândut SUV mic din România.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
suv,
top,
dacia duster,
duster

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.