Dacia va rămâne la motoarele termice atâta timp cât va putea, spune directorul general
Dacia, marca low-cost a constructorului auto francez Renault, intenţionează să rămână la motoarele termice atât timp cât va putea şi să ajute şoferii reticenţi la trecerea la motoare electrice, a declarat directorul general Denis Le Vot într-un interviu acordat Reuters.
În timp ce Renault plănuieşte să devină complet electric în 2030, Dacia va păstra posibilitatea de a face marele salt abia în 2035, când motoarele pe bază de combustibili fosili vor fi interzise în Europa.
"Renault vaacţiona pentru a fi campionul motoarelor electrice, dar acest lucru prezintă un risc", a declarat Le Vot în marja unei prezentări la Le Bourget, lângă Paris.
"Acesta este şi motivul pentru care există Dacia. În funcţie de cât de repede se converteşte piaţa la motoare electrice şi de apetitul clienţilor, Dacia este aici. Cele două pot coexista", a spus el.
Dacia are un singur model electric, Dacia Spring, care reprezintă 12% din comenzile sale.
În timp ce continuă să mizeze pe micile motoare alimentate cu combustibil fosil şi gaz petrolier lichefiat, care reprezintă o treime din vânzările mărcii, Dacia intenţionează să ofere un prim model hibrid în 2023.
Renault, care a fost un pionier alături de partenerul de alianţă Nissan în sectorul motoarelor pentru maşini electrice în urmă cu un deceniu, a fost detronat recent de noi veniţi precum Tesla.
În încercarea de a se redresa, Renault va dezvălui în această toamnă planul său de a crea divizii separate pentru vehiculele electrice şi pentru cele cu motoare cu combustie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro