DB Cargo Romania – două decenii, o singură echipă dedicată succesului
Pregătirile pentru sărbătorirea a 20 de ani de activitate în Romania au fost întrerupte în luna martie a anului trecut, atunci când lucrurile au încetat să mai urmeze traseul normal. DB Cargo Romania a reuşit totuşi să rămână pe şine, ba chiar mai mult, a reuşit să-şi consolideze poziţia în regiune.
Începând cu luna ianuarie a acestui an, Directorul General al companiei, Eduard Iancu, a fost numit în funcţia de Head of DB Cargo Business Southeast Europe. Acest rol înseamnă o recunoaştere a performanţei pe care filiala din România a grupului german Deutsche Bahn Cargo o are în zona de sud-est a Europei. Datorită potenţialului de dezvoltare şi poziţiei geografice faţă de coridorul feroviar nord-sud, filialele din România, Ungaria şi Bulgaria sunt considerate un întreg. Acum, DB Cargo Romania a devenit compania care consolidează poziţia grupului prin implementarea strategiei, a obiectivelor, coordonând si dezvoltând business-ul atât în România cât şi în cadrul filialelor DB Cargo din ţările vecine, Ungaria şi Bulgaria. Cifra de afaceri a acestui business se apropie de 100 milioane de euro.
Pe lângă responsabilitatea reprezentării intereselor companiilor din sud-est şi consolidarea afacerii în regiune, o implicare majoră pentru DB Cargo Romania o reprezintă relaţiile cu furnizorii de pe pieţele locale, prin susţinerea industriei din domeniul reparaţiilor şi mentenanţei feroviare.
DB Cargo Romania, subsidiara celui mai mare transportator feroviar din Europa - DB Cargo AG - oferă servicii de manevră şi transport de marfă pe calea ferată pentru clienţi din diferite industrii, de la automotive la produse agricole, îngrăşăminte şi produse chimice, materiale de construcţii, feroase sau neferoase ori cărbune. Pe lângă sectorul agricol, compania susţine şi partea de transport containere şi intermodal, sectoare strategice pentru industria din România.
Cu o echipă puternică, cu expertiză în domeniu, resurse şi oameni de calitate, DB Cargo Romania este astăzi al doilea cel mai mare operator feroviar privat din ţară, cu o flotă de 60 de locomotive şi 3000 de vagoane, dispusă pe întreaga reţea feroviară din România. Datorită celor aproape 700 de angajaţi coordonaţi din 6 locaţii strategice din ţară - Bucureşti, Constanţa, Timişoara, Curtici, Turceni şi Giurgiu – operatorul asigură transporturi naţionale şi internaţionale de calitate, viabile economic, atente cu mediul înconjurător, sigure şi de încredere. Orientarea spre client, protejarea mediului înconjurător, investiţia în dezvoltarea personalului şi optimizarea proceselor sunt aspecte pe care strategia grupului le are la bază, fiind totodată principiile care formează excelenţa operaţională pe care compania, ca angajator de top, le are în vedere.
”Pe lângă provocările cauzate de viteza scăzută de circulaţie a locomotivelor, reglementări neactualizate, capacitatea limitată a liniilor de cale ferată, lucrările continue de infrastructură şi congestiile de trafic datorate acestora, domeniul feroviar se confruntă şi cu o îmbătrânire a forţei de muncă. Astfel, din această cauză, dar mai ales pentru că investiţia în resursa umană a fost, este şi va rămâne prioritară pentru companie, ne-am orientat, încă din 2016, spre înfiinţarea unor şcoli de personal pentru calificarea de noi mecanici şi şefi de tren. Până în prezent am calificat circa 200 de oameni, iar pentru anul 2021 am început deja cursurile de calificare pentru încă 60 de persoane”a declarat Eduard Iancu.
”Ne dorim să devenim cel mai atractiv angajator, prima alegere pentru cei ce îşi doresc să lucreze în acest domeniu. Investiţia în viitor înseamnă investiţie în resursa umană şi facem asta atât pentru proprii angajaţi cât şi prin atragerea tinerilor spre industria feroviară. Pe lângă oameni însă, importante sunt şi resursele de care aceştia dispun. Din dorinţa de a da o nouă formă viitorului transportului feroviar de marfă din România, investim, şi încercăm să ne convingem şi partenerii, dar mai ales autorităţile, să implementeze, la rândul lor, o digitalizare a proceselor de lucru. Iar dacă e să vedem partea pozitivă a situaţiei din ultimul an, aceasta ar fi accelerarea digitalizării şi utilizarea la maxim a tot ceea ce tehnologia zilei de azi ne pune la dispoziţie” menţionează Eduard Iancu.
Un proiect de fundament din domeniul digitalizării de care compania este mândră a presupus dotarea cu tablete a tuturor locomotivelor din parcul DB Cargo Romania. S-a reuşit astfel retragerea suportului de hârtie şi înlocuirea cu unul digital şi performant, care asigură existenţa documentelor BAR, a Livretelor şi Îndrumătoarelor dar şi o comunicare directă cu mecanicii. Transportul feroviar nu este mai verde doar datorită reducerii emisiilor de CO2, comparativ cu transportul rutier, dar o contribuţie la calitatea mediului înconjurător e dată şi de înlocuirea documentelor pe format de hârtie cu unul electronic. Tendiţa europeană în acest domeniu este evidentă.
DB Cargo oferă clienţilor acces la una din cele mai mari reţele feroviare din lume, fiind astfel lider european în transportul feroviar de marfă. La nivel european, 30 de mii de angajaţi şi peste 2600 de locomotive de transport şi manevră pun în mişcare, 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an, cele aproximativ 83 de mii de vagoane aflate în proprietatea, leasing sau chiria DB Cargo. (general info)
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro