De ce România nu atrage investiţii de miliarde de euro? Miniştrii aleg să meargă la zile de naştere, premierii vor să discute pe telefon, iar preşedintele nu se implică. Erdogan a mers cu tot guvernul
Investiţiile de miliarde de euro pot fi atrase doar cu implicarea directă a preşedintelui, premierului şi întregului guvern, lupta pentru acestea fiind „pe viaţă şi moarte“ la nivel regional, explică în premieră un reprezentant al unor autorităţi locale.
Investiţiile de miliarde de euro pot fi atrase doar cu implicarea directă a preşedintelui, premierului şi întregului guvern, lupta pentru acestea fiind „pe viaţă şi moarte“ la nivel regional, explică în premieră un reprezentant al unor autorităţi locale.
În timp ce în România miniştrii aleg să meargă la zile de naştere şi nu la întâlniri cu investitori sau premieri care intră prin telefon în întâlniri oficiale, Turcia, una dintre cele mai mari economii din Europa şi din lume, nu îşi permite să piardă vreo investiţie, iar preşedintele Erdogan a „aliniat“ guvernul în faţa investitorilor pentru discuţii concrete. „Este o concurenţă fără milă pentru investiţii, este care pe care. Au fost investitori mari, foarte mari, care căutau aici 1.000 de hectare, dar care au optat pentru Debrecen spre exemplu, pentru că acolo au primit ajutoare consistente, pentru că discuţiile nu au fost doar la nivel local“, a spus Andrei Ando, preşedintele consiliului de administraţie al Zonei Libere Curtici-Arad, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF&CEC Bank.
„Când un investitor vine pe 1.000 de hectare a intrat pe fir imediat guvernul maghiar care a venit să dubleze efortul autorităţilor locale pentru a-i convinge că Ungaria este un teren propice pentru investiţii.“ El a explicat că autorităţile din Arad s-au confruntat cu mai multe situaţii în care nu a existat susţinerea necesară pentru a continua discuţiile pentru atragerea investitorilor.
“Sunt multe companii chinezeşti care au venit aici, noi am fost în China inclusiv cu preşedintele de CJ, iar la una din discuţii a fost inclusiv discutată posibila preluare a aeroportului internaţional din Arad e către Air Hainan, iar la discuţii era aşteptat aşteptat şi ministrul transporturilor de atunci, iar el a fost anunţat şi oficialităţilor chineze. Dar pentru că a fost o zi de naştere a unui alt membru al guvernului, ministrul nu a mai venit iar noi am fost descalificaţi”.
O altă discuţie a vizat atragerea unui constructor auto. “Au venit aici, i-am primit. Investiţia era de peste un miliard de euro, cu 6.000 de locuri de muncă, dezvoltare pe 600 de hectare. Am pregătit toţi directorii din Arad, directori de regionale din Timişoara. A intrat prin telefon şi Florin Cîţu, premierul de atunci, pentru a da asigurări că investiţia e luată în serios. Din România au plecat în Turcia. Acolo au fost primiţi de preşedintele Erdogan, care în locul directorilor de judeţ a pus guvernul, pe toţi directorii de agenţii din Turcia şi le-a promis că statul turc va cumpăra câteva mii de maşini anual. Ulterior noi nu am mai fost contactaţi pentru continuare discuţiilor deoarece au ales Turcia”, a spus Andrei Ando.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro