De la agenţie de turism la hotel: antreprenorii din turism îşi diversifică portofoliul şi adaugă hoteluri în lista proprietăţilor
Antreprenorii care deţin agenţii de turism au ales să investească şi în hotelărie şi au adăugat în lista proprietăţilor şi o unitate de cazare. Sectorul hotelier a devenit tot mai atrăgător pentru investitorii care au businessul principal în alt domeniu decât cel al ospitalităţii. În acest trend se înscriu şi proprietarii agenţiilor de turism.
♦ Familia Badiu, Gheorghe Mărginean şi Aurelian Marin sunt trei dintre antreprenorii care deţin agenţii de turism şi au ales să investească şi în unităţi de cazare.
Antreprenorii care deţin agenţii de turism au ales să investească şi în hotelărie şi au adăugat în lista proprietăţilor şi o unitate de cazare. Sectorul hotelier a devenit tot mai atrăgător pentru investitorii care au businessul principal în alt domeniu decât cel al ospitalităţii. În acest trend se înscriu şi proprietarii agenţiilor de turism.
Unul dintre cele trei hoteluri de brand internaţional deschise anul trecut a fost Mercure Cozieni, dezvoltat de Next Hospitality, companie controlată de familia Badiu. Claudia Badiu are un istoric în zona de organizare de evenimente, fiind acţionar în compania Proevents & Conference, cu afaceri de 11 mil. lei în 2022. Compania se ocupă cu organizarea şi managementul congreselor, conferinţelor şi webinarilor, potrivit site-ului propriu. Familia Badiu deţine şi agenţia de turism Paloma Tours, cu afaceri de 20 mil. lei, un profit net de 4,2 mil. lei şi un număr mediu de 16 angajaţi în 2022, potrivit datelor platformei termene.ro.
Un alt antreprenor din piaţa agenţiilor de turism care deţine şi hoteluri este Gheorghe Mărginean, proprietarul Karpaten Turism, unul dintre cei mai mari turoperatori de pe piaţa locală. Antreprenorul deţine două unităţi de cazare, anume Casa Bazna, în apropiere de Mediaş, şi hotel Piemonte, o unitate de cazare clasificată la patru stele în staţiunea turistică Predeal. Grupul Karpaten este format din mai multe entităţi, respectiv agenţia Karpaten Turism (aduce străini în ţară), Karpaten Outgoing (care face outgoing şi a avut afaceri de 9,2 milioane de euro anul trecut), Karpaten Hotels (două hoteluri) şi Karpaten Logistics&Tours, firmă ce operează 11 autocare, şapte pontoane de acostare, patru nave de pasageri.
În ospitalitate a investit şi Aurelian Marin, manager general al Paradis Tours, agenţie care se concentrează pe vacanţele în România. Antreprenorul a intrat în 2019 şi în piaţa hotelieră, iar la începutul pandemiei avea în administrare două hoteluri de pe litoral, însă, în prezent, Aurelian Marin administrează în total şase hoteluri. Pe lângăaceste unităţi de cazare, antreprenorul administrează şi 150 de apartamente şi vile de patru stele în staţiunile de pe litoral.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro