Dezastru pentru Tesla în Europa: Vânzările se prăbuşesc, în timp ce politica lui Musk şi concurenţa chineză pun în pericol viitorul companiei
Vânzările Tesla Inc. au scăzut pentru a zecea oară în ultimele 12 luni în Europa, potrivit Bloomberg.
În februarie, Tesla a înmatriculat 16.888 de maşini noi, cu 40% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. De asemenea, vânzările Tesla au scăzut cu 43% în primele două luni ale acestui an, în contrast cu creşterea de 31% înregistrată de întreaga industrie a vehiculelor electrice.
Aceste cifre sugerează că Tesla s-a afundat într-o situaţie dificilă înainte ca livrările modelului Y reproiectat – cel mai popular vehicul al său – să înceapă în prima săptămână a lunii martie. Compania mizează pe acest model reînnoit pentru a-şi stimula vânzările, chiar dacă Musk a devenit o figură tot mai polarizantă după ce a fost numit consilier principal al preşedintelui american Donald Trump.
Criticii lui Musk au atacat magazinele Tesla, staţiile de încărcare şi chiar vehiculele clienţilor săi, atât în SUA, cât şi în străinătate, în timpul celui de-al doilea mandat al lui Trump. De asemenea, imagina lui Musk a avut de suferit atunci când a încercat să influenţeze alegerile federale din Germania luna trecută şi după ce a cerut, mai recent, ca SUA să se retragă din NATO şi să nu mai plătească pentru apărarea Europei.
În Europa, vânzările totale de maşini noi au scăzut cu 3,1% în februarie, pe fondul incertitudinii economice care i-a determinat pe consumatori să amâne achiziţiile majore. Declinele au fost accentuate de scăderile de 24% ale vânzărilor de maşini pe benzină şi de 28% ale celor cu motoare diesel.
Constructorii auto din Europa se confruntă cu un nou an dificil pe piaţa internă, în condiţiile în care recesiunea prelungită a celor mai mari economii din regiune afectează încrederea consumatorilor. În plus, ameninţările legate de tarifele impuse de Statele Unite şi concurenţa puternică a producătorilor chinezi, în frunte cu BYD Co., pun presiune pe piaţa auto europeană.
Înmatriculările Tesla din martie şi din lunile următoare vor oferi investitorilor o imagine mai clară despre influenţa politicii lui Musk asupra declinului vânzărilor.
Trecerea la noul Model Y a impus oprirea producţiei în fabricile Tesla din întreaga lume la începutul acestui an, inclusiv la uzina de asamblare de lângă Berlin. Aceste întreruperi au dus la pierderi de producţie şi vânzări amânate sau pierdute.
În acest context, producătorii auto europeni încearcă să profite de declinul Tesla, oferind modele mai accesibile, inclusiv Renault R5 E-Tech, cu un preţ de 25.000 EUR (26.990 USD), şi Citroën ë-C3 de 23.300 EUR de la Stellantis NV, o maşină de oraş. Aceste vehicule concurează, de asemenea, cu modelele producătorilor chinezi care îşi fac apariţia pe piaţa europeană.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA