Dezvăluire de senzaţie: Cine se află în spatele designului Dacia Duster
♦ Odată cu lansarea celei de-a treia generaţii a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway, Dacia a trecut prin cea mai mare transformare de la relansarea sa de către Renault, iar miza nu a reprezentat-o doar platforma, ci şi designul, pentru a se completa pe piaţă cu brandul francez.
Dacia trebuie să fie un brand competitiv, simplu, dar modern şi care să vină cu un design îndrăzneţ pe o piaţă auto în continuă transformare, consideră Erde Tungaa, lead exterior designer în cadrul Groupe Renault. Erde Tungaa, de origine din Mongolia, este cel care a proiectat prima şi a doua generaţie a SUV-ului Duster, ambele cu volume foarte mari înregistrate la nivel european. El s-a format ca designer în epoca lui Patrick Le Quement, fostul designer al Grupului Renault, are studii în istorie şi psihologie şi vorbeşte cinci limbi străine.
„Am lucrat pentru brandul Dacia încă de la prima generaţie a lui Duster. Am lucrat şi la modele Renault, însă îmi place ideea din spatele mărcii Dacia. Este una foarte cool, este ceea ce ar trebui să fie o maşină pentru oameni. Eu am apărat această idee“, a declarat Erde Tungaa într-un interviu acordat ZF cu ocazia prezentării statice la Paris a noilor Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
Trecerea de la vechea platformă Logan lansată în 2004 la noua platformă a Renault, CMF-B, permite celei de-a treia generaţii a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway să vină cu tehnologii de neimaginat până recent pe modelele Dacia.
Dacă în 2004 decalajul dintre modelele Dacia şi cele Renault era de aproape două generaţii, adică de 16 ani, acum acest ecart s-a redus la cel mult 4 odată cu cea de-a treia generaţie.
„Odată cu cea de-a treia generaţie oamenii s-au schimbat, noi ne-am schimbat şi vrem să le oferim ceea ce îşi doresc în contextul schimbărilor pentru că nici designul maşinilor nu mai este acelaşi. În acest context trebuie să schimbăm şi Dacia, dar într-un sens bun. Imaginea trebuie să fie una puternică, dar simplă cu o atitudine modernă. Odată cu cea de-a treia generaţie am mizat pe elementul de modernitate, pe păstrarea liniilor simple, curate, cu toate elementele unui hatchback la Sandero. În cazul lui Logan şi Sandero Stepway spre exemplu vedem calitatea detaliului în ceea ce priveşte designul şi precizia, inclusiv semnătura luminoasă“, a explicat Erde Tungaa.
Erde Tungaa, lead exterior designer în cadrul Groupe Renault, este originar din Mongolia şi este cel care a proiectat prima şi a doua generaţie a SUV-ului Duster, ambele cu volume foarte mari înregistrate la nivel european. El s-a format ca designer în epoca lui Patrick Le Quement, fostul designer al Grupului Renault, are studii în istorie şi psihologie şi vorbeşte cinci limbi străine.
Noua generaţie a modelelor Logan şi Sandero a fost proiectată atât la Paris, la Technocentre, cât şi în România, la Renault Technologie Roumanie, însă proiectul câştigător a pornit din Franţa.
„ Toate studiourile de design ale Renault au concurat pentru proiect, Brazilia, Coreea de Sud, România, Franţa. 20 de designeri au concurat pentru proiect, ulterior zece, şase, două şi la final unul singur. Eu reprezint Tehnocentre, iar astfel centrul a câştigat. Acum a fost foarte important deoarece trebuia să arătăm faptul că Dacia este mai mult decât un design simplu, decât o maşină simplă. Avem nevoie de stil, dar nu prea mult, ci exact cât trebuie“, a subliniat Erde Tungaa.
Printre elementele care au surprins în cazul noilor Logan şi Sandero au fost farurile şi stopurile cu o semnătură luminoasă ce aminteşte de cea a modelelor Lamborghini. „Când vezi farul, vezi patru funcţii, iar noi am încercat să formăm o precizie între cele patru pentru a le separa şi oferă inclusiv dinamism, dar unul simplu şi modern. La fel şi cu stopurile, cu o tehnologie simplă, dar modernă şi cu un design simplu. Noi nu căutăm să proiectăm o maşină care să impresioneze prin designul său, ci vrem un hatch simplu şi care arată modern din toate unghiurile sale“, a spus designerul.
Tocmai că Erde Tungaa a proiectat şi noul Duster, el a implementat şi în cazul lui Sandero Stepway elemente care să amintească de „fratele mai mare“. Mai mult, Sandero Stepway are o altă capotă şi o altă bară faţă spre deosebire de Sandero „normal“. În cazul primelor două generaţii cele două versiuni se diferenţiau numai prin prezenţa bandourilor laterale, a barelor pe plafon şi a jantelor mai mari.
„Atunci când vezi din faţă un Sandero Stepway vezi imediat că este „fratele“ lui Duster datorită capotei. Sandero este un hatch elegant, de oraş, iar Stepway este are un design mai îndrăzneţ, de SUV iar Logan este dur, dar elegant. Noi am venit cu un design îndrăzneţ, un design care inspiră încredere. Dacă la generaţia anterioară era o imagine germanică, acum am dorit ceva diferit, avem o maşină complet nouă şi diferită. Dacia are Duster, un produs extrem de puternic“, a explicat Erde Tungaa. El a subliniat că nu poate oferi niciun detaliu cu privire la Duster facelift, aşteptat în 2021, însă a spus că vor fi comunicate informaţiile la momentul oportun.
Dincolo de motoare, circa 20% din piesele dintr-un Sandero sunt comune cu noul Clio, cele două modele împărţind în premieră platforma tehnică.
Odată cu noile schimbări de la Renault, în premieră, nu va mai exista Renault Logan. Renault va avea un sedan în aceeaşi clasă, însă acesta nu va mai purta numele de Logan, iar brandul francez va reveni la un model precum Symbol de dinainte de Logan.
De asemenea, o altă surpriză o reprezintă Logan MCV, despre care Dacia nu a comunicat niciun detaliu.
Anterior, oficialii companiei spuneau că a fost împotriva strategiei Dacia să aibă pe acelaşi segment şi Logan MCV şi Lodgy alături de Dokker pentru persoane, în condiţiile în care anterior era doar Logan MCV, care avea inclusiv o versiune de 7 locuri.
Pentru prima dată în istoria recentă a mărcii Dacia, modelele Logan şi Sandero sunt proiectate pe aceeaşi platformă tehnică cu actualul Renault Clio, ceea ce aduce o adevărată revoluţie în gama constructorului.
În plus, odată cu noile modificări, Dacia are în plan să atace nu numai publicul conservator, ci şi pe cel tânăr datorită noilor posibilităţi de personalizare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro