Dezvăluiri şocante în Senatul SUA. Fost director Meta: Instagram detecta când un adolescent se simţea deprimat – de exemplu când ştergea un selfie - şi vindea informaţia agenţiilor de publicitate, ca să le afişeze reclame tinerilor, să obţină profit de pe urma stării lor emoţionale
Sarah Wynn-Williams, fost director de Politici Publice Globale pentru Facebook care a devenit un avertizor de integritate privind practicile companiei, şi autoare a cărţii de dezvăluiri recent lansate „Oameni Nepăsători” („Careless People”), a declarat în timpul mărturiei sale de miercuri dintr-o comisie a Senatului SUA că gigantul Meta a vizat în mod activ adolescenţii cu reclame bazate pe starea lor emoţională, pentru a-şi majora profitul, scrie portalul TechCrunch.
Sarah Wynn-Williams, fost director de Politici Publice Globale pentru Facebook care a devenit un avertizor de integritate privind practicile companiei, şi autoare a cărţii de dezvăluiri recent lansate „Oameni Nepăsători” („Careless People”), a declarat în timpul mărturiei sale de miercuri dintr-o comisie a Senatului SUA că gigantul Meta a vizat în mod activ adolescenţii cu reclame bazate pe starea lor emoţională, pentru a-şi majora profitul, scrie portalul TechCrunch.
Această acuzaţie a fost documentată iniţial de Wynn-Williams în cartea sa, care detaliază perioada petrecută la Facebook şi ceea ce ea numeşte “nepăsarea crasă” manifestată de conducerea executivă de top, inclusiv CEO-ul Mark Zuckerberg şi fosta directoare operaţională Sheryl Sandberg, faţă de puterea deţinută de compania tehnologică în lume şi capacitatea sa de a provoca daune.
Deşi audierea de miercuri s-a concentrat în mare parte pe relaţiile Meta cu China şi pe posibilitatea ca firma să fi oferit informaţii eronate despre planurile sale în audieri anterioare în Congres, senatorii au fost, de asemenea, interesaţi să adreseze întrebări despre Instagram, având în vedere că aplicaţia socială fusese subiectul unor investigaţii anterioare ale Congresului privind prejudiciile aduse copiilor de către Meta, încă din 2021.
Ca răspuns la o întrebare din partea senatoarei Marsha Blackburn, Wynn-Williams a admis că Meta (cunoscută atunci sub numele de Facebook) a ţintit tinerii cu vârste între 13 şi 17 ani cu reclame atunci când aceştia se simţeau demoralizaţi sau deprimaţi.
„[Meta] putea identifica momentele în care aceştia se simţeau inutili, neajutoraţi sau inutili şi prelua aceste informaţii pentru a le partaja cu agenţiile de publicitate”, a declarat Wynn-Williams senatorilor din subcomisia pentru criminalitate şi terorism a Comisiei Judiciare. „Agenţiile de publicitate înţeleg că atunci când oamenii nu au o părere bună despre ei înşişi, este adesea un moment oportun pentru a promova un produs – oamenii sunt mai predispuşi să cumpere ceva.”
Ea a afirmat că Meta informa agenţiile de publicitate când adolescenţii erau deprimaţi, astfel încât acestora să li se poată afişa o reclamă în cel mai potrivit moment. Ca exemplu, ea a sugerat că dacă o adolescentă ştergea un selfie, agenţiile de publicitate ar putea considera acesta un moment bun pentru a-i vinde un produs cosmetic, deoarece ea s-ar putea să nu fie mulţumită de aspectul ei. De asemenea, au vizat adolescenţii cu reclame pentru scăderea în greutate atunci când fetele tinere aveau preocupări legate de încrederea în propriul corp, a adăugat Wynn-Williams.
Ea a susţinut că Meta era conştientă că utilizatorii cu vârste între 13 şi 17 ani reprezentau un segment demografic vulnerabil, dar „foarte valoros” pentru agenţiile de publicitate, aceasta fiind motivaţia.
Mai mult, ea a relatat că un lider de afaceri din cadrul companiei i-a explicat chiar că Facebook ştia că deţine „cel mai valoros segment al populaţiei” pentru advertiseri, anume adolescenţii, şi că Meta ar trebui să „trâmbiţeze acest lucru de pe acoperişuri”.
La momentul respectiv, Wynn-Williams îi sugerase executivului că o companie evaluată la trilioane de dolari nu ducea lipsă de bani şi nu avea nevoie să recurgă la această strategie pentru a adăuga sume minore la veniturile sale.
Dacă Meta era dispusă să vizeze adolescenţii pe baza stărilor lor emoţionale, este rezonabil să presupunem că ar face acelaşi lucru şi cu adulţii. Un document prezentat în timpul audierii a oferit un exemplu exact în acest sens.
Într-o captură de ecran dintr-o conversaţie internă, un director de politici din Facebook întreabă dacă este adevărat că Facebook desfăşura cercetări privind tinerele mame şi starea lor emoţională, la care o altă persoană a răspuns „da”, glumind chiar că ar putea întreba „colegii aparent lipsiţi de moralitate” dacă mai existau alte cercetări similare.
Adăugând mai multe detalii comentariilor sale, Wynn-Williams a menţionat, de asemenea, că a fost surprinsă de numărul mare de directori din Silicon Valley care nu îşi lăsau propriii copii să folosească produsele pe care le creau.
„Îi întrebam: «Oh, adolescentul tău a folosit noul produs pe care urmează să-l lansăm?»”, a spus Wynn-Williams. „Şi ei răspundeau: «Adolescenţii mei nu au voie pe Facebook. Nu-mi las adolescentul pe Instagram.» Aceşti directori... ei ştiu. Ei cunosc răul pe care îl face acest produs. Nu permit propriilor adolescenţi să folosească produsele dezvoltate de Meta. Ipocrizia este la toate nivelurile.”
Într-un comunicat oficial, Meta a negat acuzaţiile din mărturia lui Wynn-Williams, numindu-le „decuplate de realitate şi pline de afirmaţii false”.
Compania a făcut referire şi la o declaraţie din 2017 care răspundea direct acuzaţiilor privind direcţionarea reclamelor către persoane pe baza stării lor emoţionale, afirmând că analiza de piaţă respectivă „nu a fost niciodată utilizată pentru a ţinti reclame şi s-a bazat pe date anonimizate şi agregate”.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro