Direcţia de Sănătate Publică şi ApaNova au discutat situaţia apei potabile din Bucureşti pe WhatsApp. Comunicarea publică a fost ignorată
Reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti au comunicat cu oficialii Apa Nova Bucureşti pe WhatsApp în criza apei potabile din Capitală, dar comunicarea publică a fost ignorată, spune Epsică Chiru, director general adjunct Apa Nova Bucureşti.
„Având în vedere că directorul general Apa Nova Bucureşti se afla plecat în afara ţării, în calitatea mea de directorul general adjunct am fost contact de catre reprezentantii DSPMB pentru a discuta despre sesizările realizate de cetăţeni în spaţiul social media legat de calitatea apei potabile. În cadrul discuţiei, nu ni s-a solicitat realizarea unei comunicări către media”, spune Epsică Chiru.
„Între timp, ca urmare a sesizărilor primite in call–center, echipele operaţionale au efectuat prelevări de probe de apă potabilă (atunci când a fost solicitat acest lucru de consumatori precum şi în punctele fixe prestabilite cu Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti) în vederea analizei în laborator. La 30.01, ora 17:30, am notificat Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP) privind situaţia existentă, măsurile întreprinse şi a oferit asigurări privind calitatea apei potabile.
Am fost contactaţi de către reprezentanţi ai Direcţiei de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti la ora 18:06, în care ni s-a transmis că DSPMB a prelevat probe de apă potabilă din reţeaua de distribuţie şi au constatat depăşiri ale concentraţiei de clor total, fără a transmite rapoarte de încercare oficiale care să susţină afirmaţiile. Mai precis, s-a primit de la DSPMB doar un tabel în format de imagine.