Dispar motoarele diesel şi pe benzină. Interzicerea maşinilor cu motoare clasice aduce dezastrul pentru industria auto europeană
Ministrul italian al industriei a spus că interzicerea vânzării motoarelor cu combustie internă din 2035 va crea o „criză gravă” pentru producătorii europeni, măsurile din „Green Deal” trebuind reanalizate urgent, titrează FT.
Adolfo Urso a atras atenţia că sute de mii de locuri de muncă vor fi în pericol dacă Comsia Europeană nu-şi reduce planurile ambiţioase în domeniul auto.
Conform acestuia, data de la care nu se vor mai putea vinde motoare cu ardere internă trebuie împinsă dincolo de 2035, iar planul trebuie relaxat pentru a permite vânzarea vehiculelor cu alte tipuri de energie curată, precum combustibilii sintetici şi biocombustibilii.
Mutarea vine pe fondul temerilor mai multor ţări, dar şi avertismentelor producătorilor europeni că industria auto de pe continent, deja sub presiunea maşinilor electrice ieftine din China, ar putea înregistra o scădere drastică din momentul aplicării interdicţiei.
Spre exemplu, cel mai mare producător auto italian, Stellantis, a suspendat producţia la fabrica sa din Turin timp de o lună din cauza vânzărilor slabe ale Fiat 500, varianta electrică, care costă 30.000 de euro, faţă de 17.770 varianta hibridă.
Volkswagen, cel mai mare producător de pe continent, a avertizat recent angajaţii că nu mai poate garanta securitatea locurilor de muncă din cauza condiţiilor economice dificile. Industria auto italiană angajează 165.000 de oameni, în timp ce cea Germană 780.000.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro