Doi prieteni din facultate s-au săturat să rămână fără bani, aşa că s-au gândit la o idee de business. Astăzi afaracerea lor valorează 13 miliarde de dolari şi s-a transformat într-un fenomen care a cuprins toată lumea
Pe vremea când erau studenţi, Max Lytvyn şi Alex Shevchenko s-au confruntat cu o problemă des întâlnită în facultate: lipsa banilor. Sătui să se lovească iar şi iar de acelaşi obstacol, ei au decis să înceapă un business de la zero, care astăzi a ajuns să fie evaluat la 13 miliarde de dolari şi e cunoscut în toată lumea, scrie CNCB.
Lytvyn şi Shevchenko sunt oamenii din spatele aplicaţiei Grammarly, un instrument AI, care verifică în timp real greşelile de ortografie şi gramatică, oferind totodată sugestii de scriere şi corectare generate de inteligenţa artificială.
Înainte să pună bazele aplicaţiei Grammarly, ei au creat un program de detectare a plagiatului numit atunci MyDropBox. Imediat după ce au vândut software-ul către compania de educaţie tehnologică Blackboard din SUA, ei au început deja să caute o nouă idee de business, iar un software bazat pe AI care să corecteze textile utilizatorilor a fost soluţia câştigătoare.
Cei doi antreprenori ucraineni s-au lovit de mai multe eşecuri şi dificultăţi, iar de mult ori au fost pe punctul de a da faliment. De fapt, întreaga lor reuşită s-a bazat pe o serie de pariuri şi investiţii foarte riscante care puteau oricând să îi lase fără nimic în buzunare.
„Problemele financiare cu care ne-am confruntat au pus foarte multă presiune pe învăţarea şi pe evoluţia noastră. Noi nu ne-am putut permite luxul companiilor de venture capital care aruncă cu bani până când un produs se apropie de perfecţionare”, a spus Lytvyn.
În 2009 atunci când au lansat Grammarly, inteligenţa artificială era încă la început şi nu putea opera cu viteza de astăzi. Din acest motiv, fondatorii au construit aplicaţia în jurul tehnologiei disponibile şi au încercat să o vândă celor ce aveau 10 minute la dispoziţie, atât cât dura procesarea unui document. Apoi, au aşteptat ca tehnologia şi să avanseze pentru a ţine pasul cu tot ce şi-au propus ei să schimbe sau să îmbunătăţească la aplicaţie.
Şefii Grammarly nu şi-au încasat salariile timp de doi ai de la lansarea aplicaţiei, nu până când aplicaţia nu a ajuns la 300.000 de abonaţi, spun fondatorii. Datorită acelei baze de clienţi, aplicaţia a trecut la un model „freemium”, ceea ce a făcut baza de clienţi să crească vertiginos, aceasta totalizând un milion de oameni în 2015.
Acum, Lytvyn şi Schevchenko - ambii membri ai consiliului de administraţie al Grammarly, - sunt încrezători că afacerea lor este bine poziţionată pentru a profita de valul revoluţiei AI.
„Tehnologia este aici acum. Au existat evoluţii uimitoare privind inteligenţa artificială generativă şi modelele de limbaj. Ăsta e doar începutul. Vom ajunge departe”, a spus Shevchenko
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro