Dragoş Anastasiu, CEO al Eurolines România: Eşecul este sursa noastră de învăţare

Autor: Mirabela Tiron Postat la 05 martie 2023 62 afişări

Starea de dificultate pentru un an­tre­prenor este în fiecare zi, nu trebuie pri­vită ca o chestiune care apare brusc, iar ideea de restructurare pentru înseam­nă o permanentă inovare şi este un lucru la care trebuie să te gândeşti în fiecare zi, a spus Dragoş Anastasiu, CEO, Eurolines România, la con­ferinţa ZF „Restructurarea preventivă- o soluţie pentru a evita insolvenţa“.

Dragoş Anastasiu, CEO al Eurolines România: Eşecul este sursa noastră de învăţare

♦ „Este o oportunitate să o iei de la zero, să înveţi, să aduci aminte de proiectul „I love failure“.

Starea de dificultate pentru un an­tre­prenor este în fiecare zi, nu trebuie pri­vită ca o chestiune care apare brusc, iar ideea de restructurare pentru înseam­nă o  permanentă inovare şi este un lucru la care trebuie să te gândeşti în fiecare zi, a spus Dragoş Anastasiu, CEO, Eurolines România, la con­ferinţa ZF „Restructurarea preventivă- o soluţie pentru a evita insolvenţa“.

„Pentru mine restructurarea este daily business şi mă bucur de restructurare chiar înainte să intru în proceduri, nu am ajuns să intru deşi aveam nevoie. Este o criză permanentă, antreprenorii sunt ca un boxeur care primeşte pumni din toate zonele şi dovedeşte rezilienţă de fiecare dată. Eu am fost permanent în criză, în necesitatea de restructurare, am făcut 28 de firme în ultimii 27 de ani, cel puţin una dacă nu 10 sunt în probleme, mă uit la una şi o resuscitez“, a declarat antre­prenorul.

Anteprenorul trebuie să privească restructurarea ca pe un proces pemanent şi normal, dar are nevoie şi de ochi din afară.

„Am lansat o companie de consultanţă de tip antreprenorial, ne uităm la acei antreprenori cu ochi de antreprenori, ar trebui să ne îndreptăm spre această zonă de-a ne privi cu alţi ochi. Atunci ai nevoie de cineva înainte de procesul clasic de restructurare. Este o oportunitate să o iei de la zero, să înveţi, să aduci aminte de proiectul „I love failure“, şi din acest eşec este sursa noastră de învăţare. Este despre a ne orivi ca pe fiinţe umane, nu ca pe vehicule, indicatori financiari, ci ca pe fiinţe umane. Trebuie să avem mind-setul corect, nu doar pe indicatori, ci şi pe indicatori“.

El a mai spus că a avut diverse experienţe în momente de criză când a fost privit ca om dar şi mai multe momente în care stakeholderii l-au privit ca pe un vehicul, ca pe indicatori financiar.

„Revin la factorul uman, la mind-set. Eu nu investesc în business-uri, investesc în oameni, orice fel de business poate să aibă succes dacă omul şi cultura organizaţiei este inovativă. Este factorul uman pe care trebuie să îl luăm în calcul. Eu cred că putem să fim mândri  de antreprenoriatul din România, dar antreprenorii au nevoie să fie priviţi ca oameni. Faptul că ai resurse ţine tot de mind-set şi de cultura organizaţională. Ideea este să comunic, să nu ascund când ai o problemă“.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Dragos Anastasiu,
ceo,
Eurolines,
esec,
restructurare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.