După cucerirea pieţei din Bucureşti, brandurile hoteliere internaţionale se uită după oportunităţi şi în oraşele mai mici ale ţării. Iaşi, Craiova, Oradea, pe lista brandurilor internaţionale
Bucureştiul a fost şi încă este, pe alocuri, principala poartă de intrare a marilor branduri hoteliere internaţionale în România. Cele care au intrat cu ani în urmă şi-au consolidat poziţia din Capitală şi se uită la noi oportunităţi în afara Bucureştiului, în oraşe mai mici din ţară, în contextul în care piaţa hotelieră din România a crescut, iar potenţial de creştere există.
♦ Marriott şi Radisson sunt două dintre grupurile internaţionale care au declarat că se uită la o expansiune în oraşele mai mici ale ţării după ce şi-au consolidat poziţia în Bucureşti, principala lor poartă de intrare în ţară.
Bucureştiul a fost şi încă este, pe alocuri, principala poartă de intrare a marilor branduri hoteliere internaţionale în România. Cele care au intrat cu ani în urmă şi-au consolidat poziţia din Capitală şi se uită la noi oportunităţi în afara Bucureştiului, în oraşe mai mici din ţară, în contextul în care piaţa hotelieră din România a crescut, iar potenţial de creştere există.
Tot mai multe branduri hoteliere de nivel internaţional au început să apară şi în oraşe mai mici ale ţării, unde nu există neapărat o activitate turistică intensă. După ce brandurile au început să se extindă şi în restul ţării, acest lucru arată că piaţa hotelieră începe să se dezvolte la nivelul întregii ţări şi nu va mai gravita doar în jurul Bucureştiului, care, actualmente, are cea mai dezvoltată infrastructură hotelieră.
Radisson Hotel Group, unul dintre cele mai mari lanţuri hoteliere din lume, se uită la oportunităţi pentru deschiderea unor hoteluri sub brandul Radisson în oraşele Iaşi, Craiova şi Oradea, a spus într-un interviu acordat recent Ziarului Financiar David Jenkins, vicepresident business development pe Europa de Est în cadrul Radisson Hotel Group.
Cu toate că atenţia este îndreptată către aceste trei oraşe, el este de părere că mai multe oraşe din România pot avea hoteluri de brand şi există multe oportunităţi de dezvoltare.
Marriott, care numără şase hoteluri în România, plănuieşte deschiderea a şapte hoteluri în Timişoara, Sibiu, Cluj-Napoca, Braşov, Călimăneşti şi Arad
Radisson, unul dintre grupurile care numără puţine hoteluri pe plan local în comparaţie cu altele, se uită la o expansiune accelerată pe plan local pentru a ajunge la 20 de hoteluri în următorii cinci ani.
Marriott, care numără şase hoteluri în România, plănuieşte deschiderea a şapte hoteluri în Timişoara, Sibiu, Cluj-Napoca, Braşov, Călimăneşti şi Arad, potrivit informaţiilor oferite ZF de către Ivan Kiseev, senior director, international hotel development CEE & CIS, Marriott International. Grupul hotelier internaţional se mai uită la noi dezvoltări şi în Poiana Braşov, litoral, dar şi în oraşe precum Iaşi, Constanţa, Craiova, Suceava, Oradea şi Galaţi. Este primul astfel de plan al grupului internaţional, în contextul în care cinci din cele şase hoteluri se află în Bucureşti şi unu în Cluj.
Pe lângă planurile acestor grupuri internaţionale, deja au fost anunţate proiecte hoteliere aflate sub un brand internaţional şi în zone mai puţin dezvoltate ale ţării precum Bacău, Maramureş, Satu Mare.
InterContinental îşi măreşte portofoliul local prin deschiderea primului hotel Indigo din România la Satu Mare. Clădirea este cea în care a funcţionat hotelul Dacia din Centrul Vechi al oraşului.
La Bacău, Accor a încheiat un contract de franciză pentru un hotel care va funcţiona sub brandul Mercure în Bacău. Accor a încheiat un parteneriat cu dezvoltatorul local Arena City Center, care administrează Arena Mall Bacău.
De asemenea, grupul hotelier internaţional Hilton a bătut palma cu compania locală Izvoare Resort, deţinută de Flaviu Teofil Leşe, care activează în piaţa de IFN-uri, având compania RoCredit, pentru un resort sub un brand internaţional în Maramureş.
Acestea sunt doar câteva dintre proiectele de hoteluri aflate sub un brand internaţional, însă există o mare efervescenţă în această piaţă la nivelul întregii ţări. Dacă în urmă cu câţiva ani Bucureştiul se afla în lumina reflectoarelor, interesul marilor grupuri hoteliere s-a mutat dinspre Capitală către alte oraşe din ţară, ceea ce arată potenţialul de creştere al oraşelor.
Loc de dezvoltare există, mai ales că încă sunt oraşe care nu au niciun hotel de brand internaţional, iar România stă prost la acest capitol în comparaţie cu alte ţări din regiune. Sub 5% din hotelurile locale sunt afiliate unui brand internaţional, astfel că potenţial de afiliere a unor hoteluri deja existente este mare.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro