Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Tesla Inc. a redus capacitatea unei echipe de marketing formată recent ca parte a concedierilor demarate la nivelul întregii companii, inversând cursul unei campanii publicitare tradiţionale pe care directorul executiv Elon Musk a susţinut-o în urmă cu mai puţin de un an, relatează Bloomberg.
Întreaga echipă de „conţinut de creştere" din SUA, un grup de aproximativ 40 de angajaţi supravegheaţi de managerul senior Alex Ingram, a fost eliminată în cadrul reducerilor de personal în curs de desfăşurare, potrivit unor persoane familiarizate cu această chestiune. Ingram şi Jorge Milburn au fost concediaţi, au precizat persoanele respective. Compania mai are încă un număr mic de angajaţi de marketing în Europa, a mai declarat una dintre persoanele în cauză.
De asemenea, au avut loc concedieri semnificative în studioul de design şi în rândul personalului Tesla situat în Hawthorne, California, potrivit persoanelor menţionate, care au cerut să nu fie identificate din pricina caracterului confidenţial al informaţiilor.
Reducerile marchează o schimbare a iniţiativelor publicitare incipiente ale Tesla. Constructorul auto a evitat vreme îndelungată reclamele la televiziune, radio, presă scrisă sau online, Musk declarând ulterior faptul că Tesla va „începe să investească în mici campanii publicitare, observând atent rezultatele lor". Ingram a început să construiască echipa de creştere în urmă cu aproximativ patru luni.
Investitorii i-au cerut din ce în ce mai mult lui Musk să se concentreze în mod suplimentar pe marketing, deoarece creşterea vânzărilor globale de vehicule electrice a încetinit, în contextul în care din ce în ce mai mulţi concurenţi au intrat recent pe piaţă. Îmbrăţişarea de către Tesla a publicităţii a coincis, în linii mari, cu achiziţionarea de către Musk a companiei cunoscute anterior sub numele de Twitter. Platforma de socializare a încercat să stopeze un declin puternic al veniturilor din publicitate, determinat de neliniştea marilor branduri în ceea ce priveşte moderarea conţinutului şi de postările uneori controversate ale celebrului miliardar.
Tulburarea din echipa de creştere a Tesla subliniază amploarea largă a celor mai mari reduceri de personal din istoria companiei, despre care Musk a declarat săptămâna trecută că vor afecta peste 10% din forţa de muncă globală a brandului. Bloomberg a relatat săptămâna aceasta că directorul general a insistat pentru o reducere de 20%, ceea ce ar putea însemna eliminarea a peste 20.000 de locuri de muncă.
Acţiunile Tesla au scăzut cu 3% luni, la ora 12:20, la New York. Acţiunile s-au prăbuşit cu peste 40% în acest an, fiind al doilea cel mai slab performer înregistrat în cadrul indicelui S&P 500.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro