Enel: Forma de producţie de energie a viitorului va fi cea verde. În zece ani ne vom tripla capacitatea în proiectele verzi. Banii merg unde avem un business integrat
Italienii de la Enel, unul dintre cele mai mari grupuri de utilităţi la nivel global, şi-a setat ca ţintă pentru următorii zece ani triplarea capacităţii instalate în proiecte de energie verde, în urma unui plan mamut de investiţii de circa 60 de miliarde de euro. Ţările în care grupul are deja o prezenţă integrată vor fi principala ţintă a viitoarelor proiecte.
“În următorii zece ani ne dorim triplarea capacităţii de generare pe care o avem în producerea de energie verde, de la 49 GW la 145 GW. Credem că energia verde va fi capacitatea de energie a viitorului, fără diferenţiere între surse. Ne uităm să investim astfel încât să ne întărim lanţurile valorice existente”, a declarat Francesco Starace, CEO al grupului Enel în cadrul unui eveniment de prezentare a strategiei grupului până în 2030.
Potrivit datelor prezentate, bugetul de investiţii strict pentru realizarea acestui plan se va ridica la circa 60 de miliarde de euro, 53% din capacitate urmând a fi montată în proiecte solare. Mai mult, 54% din bani se vor duce acolo unde grupul deja are o prezenţă integrată.
În România, Enel are circa 3 milioane de clienţi, grupul având controlul reţelelor de distribuţie din Banat, Dobrogea şI Muntea Sud, inclusiv Bucureştiul. Mai departe, Enel este unul dintre cei mai puternici investitori în energia verde locală, cu un portofoliu de 534 MW, din care 498 MW sunt montaţi în proiecte eoliene.
În România sunt circa 3.000 MW în proiecte eoliene, peste 16% din capacitate fiind contribuţia Enel. Cu acest portofoliu de proiecte verzi, Enel a generat în primele 9 luni ale anului cu 6% mai multă energie, potrivit calculelor ZF pe baza datelor publice, lucru care a susţinut veniturile.
O altă divizie care începe să ajute rezultatele Enel este cea de soluţii inteligente Enel X, acolo unde intră şi proiectele de electromobilitate. Veniturile în România generate de Enel X au crescut până la 18 milioane de euro în primele nouă luni ale anului faţă de cele 13 milioane de euro de anul trecut.
Grupul a terminat primele nouă luni ale anului, în România, cu venituri totale de 1,3 miliarde de euro, puţin peste cele 1,29 de miliarde de euro înregistrate în perioada similară a anului trecut. Datele sunt prezentate în documentele financiare publicate de grupul italian pentru primele trei trimestre ale anului. Evoluţia veniturilor este bună ţinând cont de faptul că la nivel naţional, tot potrivit datelor Enel, cererea de energie a înregistrat un recul de 5%, scăderea preţului spot fiind dramatică, de circa 30%.
Mai departe, EBITDA-ul raportat de Enel în România a crescut de la 152 de milioane de euro în 2019 la 229 de milioane de euro în primele nouă luni ale acestui an. Cel mai important salt a fost făcut de divizia de retail, care implică furnizarea de energie către tot portofoliul de clienţi, unde EBITDA-ul a crescut de la 4 milioane de euro la 62 milioane de euro în primele trei trimestre din 2020 printr-o gestiune mai bună a costurilor. Un impact pozitiv l-a avut scăderea costurilor cu energia, ca urmare a evoluţiei din piaţă, lucru care a echilibrat rezultatul slab din 2019.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro