Epidemia de obezitate: fenomenul Ozempic are puterea de a perturba industrii întregi. Americanii îşi iau al doilea job şi credite pentru a cumpăra medicamentul „miracol“
Europa se confruntă cu o epidemie de obezitate, iar acest lucru începe să se vadă în modul în care îşi valorizează companiile, potrivit Quartz. Novo Nordisk, compania farma daneză care produce popularele medicamente de scădere a greutăţii Ozempic şi Wegovy, a depăşit la începutul lunii septembrie pentru scurt timp capitalizarea de piaţă a LVHM.
Însă creşterea Novo este pe cale să continue, după ce s-a triplat în ultimii trei ani, în timp ce cea a LVHM s-a dublat.
Tendinţa ar putea semnala că europenilor le pasă de scăderea greutăţii la fel de mult ca de posesia de bunuri de lux. Aproximativ 59% din adulţii şi aproape 1 din 3 copii din Europa este supraponderal sau trăieşte cu obezitatea, relevă un raport recent al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Prevalenţa obezităţii din Europa este mai ridicată decât cea din orice altă regiune a OMS cu excepţia Americilor.
Novo a anunţat că medicamentul său Wegovy ar putea diminua riscul de atac de cord sau infarct cu 20% la cei supraponderali sau obezi cu probleme de inimă. Ozempic scade concentraţia de zahăr din sânge şi este la mare căutare ca medicament extrem de eficient împotriva diabetului şi pentru scăderea greutăţii.
Piaţa acestui tip de medicamente este aşteptată să înregistreze vânzări anuale de 100 miliarde de dolari în următorii 10 ani.
Retailerii, producătorii de alimente prezentate ca având efect de scădere a greutăţii şi alte tipuri de companii ar putea resimţi efectele popularităţii în creştere a medicamentelor ca Ozempic, scrie The New York Times.
Oportunităţile, atât de a face profit, cât şi de a pierde averi, ar putea fi vaste nu numai pentru companiile din spatele acestor medicamente, dar şi pentru unele din industrii complet diferite.
În America, pentru că aceste medicamente sunt scumpe şi nu sunt acoperite de asigurări, oamenii îşi iau al doilea job sau apelează la cardurile de credit, scrie Wall Street Journal.
Unii consumatori plătesc 10.000 de dolari pe an sau peste pentru a obţine medicamentele populare ale Eli Lilly şi Novo Nordisk. Pacienţii îşi iau al doilea job, apelează la credite sau îşi restrâng cheltuielile pe călătorii pentru a-şi permite astfel de medicamente.
Companiile farma chineze dezvoltă versiuni locale ale acestor medicamente „minune“, conform Financial Times. Acestea speră să concureze cu medicamentele Novo Nordisk în China, care are cea mai mare populaţie supraponderală şi diabetică din lume. Dacă vor avea succes, acestea ar putea oferi de asemenea o alternativă mai ieftină în vest.
Totuşi, avertizează David Ludwig, specialist în obezitate la Harvard Medical School, „aceste medicamente sunt revoluţionare, dar cu un asterisc“, în condiţiile existenţei unei liste lungi de efecte secundare.
Novo este de acord, scrie New York Times. În iunie, compania a lansat o unitate de prevenţie a obezităţii în apropiere de Copenhaga, pentru a cerceta cum poate fi oprită boala înainte ca oamenii să fie nevoiţi să ia medicamente pentru a scădea în greutate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro