Este oficial: Ford Otosan asamblează la Craiova baterii pentru maşinile electrice produse în România
Ford Otosan Craiova a inaugurat azi noua linie de asamblare a bateriilor, destinată să sprijine producţia viitoare de vehicule electrice.
Este pentru prima dată când un constructor începe local producţia în serie mare de acumulatori pentru maşini electrice – acestea vor echipa modelele Puma Gen E, Tourneo şi Transit Courier electrice. Anterior, planul era ca bateriile să fie importate din Ungaria.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, a fost însoţit pe parcursul acestei vizite de Ambasadorul Turciei la Bucureşti, Özgür Kıvanç Altan, şi de reprezentanţi ai autorităţilor locale, respectiv Lia Olguţa Vasilescu, Primarul Municipiului Craiova, Cosmin Vasile, Preşedintele Consiliul Judeţean Dolj şi Dan Diaconu, Prefectul Judeţului Dolj.
Ford Otosan Craiova va începe în acest an producţia versiunilor electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Ford Tourneo Courier, precum şi Puma Gen-E, ca parte a investiţiei de 490 milioane de euro anunţate în 2022, când Ford Otosan a preluat uzina din Craiova.
„Ford Otosan Craiova este una dintre cele mai moderne şi automatizate unităţi de producţie auto din Europa şi suntem mândri să fim primul producător din România care fabrică vehicule electrice în inima Olteniei. Primele livrări sunt aşteptate în primăvara anului 2025, iar modelele electrice pe care uzina noastră le va produce în curând vor completa gama actuală de modele Ford, jucând un rol esenţial în strategia de electrificare a companiei la nivel european”, a declarat Fırat Elhüseyni, Preşedintele Ford Otosan România.
La uzina Ford Otosan Craiova se vor asambla bateriile care vor echipa modelele E-Transit Courier, E-Tourneo Courier şi Puma Gen-E, model ce urmeaza a fi prezentat de Ford în Europa în luna decembrie.
Bateriile vor fi asamblate în secţia de motoare şi apoi transportate în secţia de asamblare finală a vehiculelor printr-un conveior aerian. Noua linie de producţie pentru vehicule electrice include o serie de staţii automatizate, operate de roboţi şi coboţi, precum şi staţii manuale, operate de personal uman.
Suprafaţa totală a noii zone de asamblare a bateriilor este de peste 4000 mp, incluzând şi zonele logistice aferente, fiind complet integrată în procesele de fabricaţie existente.
„Mă bucur întotdeauna să revin la uzina Ford Otosan Craiova şi să descopăr tehnologii şi procese noi în fabricarea vehiculelor. Astăzi sunt cu adevărat plăcut surprins de noua linie de asamblare a bateriilor, destinată să susţină viitoarea producţie a gamei de vehicule electrice de la Craiova. Este un moment de mândrie pentru România şi pentru industria noastră şi felicit echipa Ford Otosan pentru munca fantastică depusă în ultimii doi ani de la preluare”, a declarat Ministrul Oprea în contextul vizitei de astăzi.
Ford Otosan România produce în prezent versiunile cu motoare pe combustie ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier şi Puma, acesta din urmă continuând să fie unul dintre cele mai bine vândute modele Ford în Europa, alături de renumitul motor 1.0 l EcoBoost, recunoscut pe plan mondial. Uzina din Craiova operează în trei schimburi atât în zona de producţie vehicule, cât şi în zona de producţie de motoare şi dispune în acest moment de peste 6600 de angajaţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro