Este oficial: Unul dintre cele mai mari lanţuri de supermarketuri din România dispare
Tranzactie încheiată după un an: Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, aflat în spatele Mega Image, a finalizat achiziţia retailerului român Profi de la MidEuropa pentru aproximativ 1,3 mld.euro. Cele două reţele au împreună 2.700 de unităţi, peste 60% din comerţul modern
Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, compania din spatele Mega Image, a finalizat achiziţia retailerului român de produse alimentare Profi Rom Food SRL (Profi) de la MidEuropa pentru un preţ de aproximativ 1,3 miliarde de euro.
Achiziţia dublează prezenta Ahold Delhaize în România, grupul operând în prezent aproape 1.000 de magazine sub brandul Mega Image.
Ahold Delhaize se aşteaptă ca Profi să adauge aproximativ 3 miliarde de euro în vânzări nete la rezultatele sale financiare în 2025.
Grupul a anuntat intentia de a prelua Profi în octombrie 2023.
”Este cu adevărat un moment important să primim un nou brand în familia noastră de branduri. Suntem încântaţi că am finalizat această tranzacţie, care marchează o creştere considerabilă a prezenţei noastre în regiune. Achiziţia Profi ne întăreşte angajamentul de a oferi clienţilor din România o gamă largă şi diversă de produse şi servicii de înaltă calitate. Aşteptăm cu nerăbdare să creăm valoare pe termen lung pentru clienţii, colegii, partenerii şi acţionarii noştri.”,a declarat Frans Muller, preşedinte şi CEO al Ahold Delhaize.
Anterior, Mega Image s-a angajat să vândă 87 de supermarketuri şi magazine de proximitate pentru a putea obţine acordul de la Consiliul Concurenţei în vederea preluării retailerului Profi. Cele două reţele au împreună 2.700 de unităţi, mai bine de 60% din universul de comerţ modern.
„Aş dori să adresez cele mai calde urări de bun venit întregii echipe Profi, din magazine, birouri, centre de transport şi distribuţie, precum şi furnizorilor săi. Profi este un brand puternic, cu o perspectivă puternică de creştere, oferind o propunere unică clienţilor din România, prin reţeaua vastă de magazine şi sortimentul local.”, a spus Claude Sarrailh, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia.
În 2023, cele două reţele locale Profi şi Mega Image au adunat afaceri de 22,8 mld. lei, adică 20,5% din tot comerţul modern şi 13-15% din tot comerţul alimentar românesc. Cele două companii activează pe segmentul magazinelor mici, supermarketuri şi unităţi de proximitate modernă, însă în timp ce Mega Image e o reţea prezentă mai ales în urbanul mare, Profi a acoperit şi urbanul mic, dar şi ruralul.
„Consumatorii din România apreciază reţeaua de magazine, calitatea gamei de produse şi experienţa de cumpărare pe care o oferim. Acest lucru nu este întâmplător, este rezultatul unei munci inspirate şi asidue, precum şi al viziunii întregii echipe Profi. Ei merită aprecierea noastră, deoarece acest lucru ne-a permis să obţinem o poziţie de top în retailul românesc. De asemenea, face posibil ca Profi să facă parte din Ahold Delhaize, unul dintre cei mai importanţi retaileri alimentari din lume.”, a precizat Gaetan Pacton, CEO Profi.
La rândul lui, Mircea Moga, Brand President Mega Image a spus că achizitia extinde amprenta românească şi va permite grupului să deservească mai bine consumatorii din România. ”Suntem încântaţi de oportunităţile pe care le aduce acest parteneriat, prin culturile, expertiza şi resursele noastre combinate. Această aliniere ne va permite să ne servim clienţii mai eficient, să ne sprijinim echipele în creşterea lor profesională şi să încurajăm practicile de afaceri durabile în cadrul comunităţilor noastre.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro