Eşti un antreprenor aflat la început de drum şi vrei să-ţi dezvolţi businessul cu bani din fonduri europene? Iată ce trebuie să faci!

Autor: Alexandra Matei Postat la 20 septembrie 2024 4 afişări

Eşti un antreprenor aflat la început de drum şi vrei să-ţi dezvolţi businessul cu bani din fonduri europene? Iată ce trebuie să faci!

Despre fonduri europene antreprenorii aud şi discută des, însă când vine vorba de a aplica pentru finanţare mulţi dau înapoi de teama că procesul birocractic este mult prea complicat. Subiectul fondurilor europene vine cu multe necunoscute pentru micii antreprenori, însă din dorinţa de a-şi dezvolta afacerile, unii dintre ei pornesc pe acest drum. 

Cristian, în vârstă de 27 de ani, este un antreprenor care a pornit un business în zona de evenimente şi petreceri pentru copii, pe care ia în calcul să îl dezvolte cu ajutorul fondurilor europene, dar şi a altor surse şi vrea să ştie care ar fi cea mai potrivită variantă de finanţare pentru un business la început.

„În ceea ce priveşte finanţarea prin fonduri europene, există nişte criterii de eligibilitate. Aş începe prin a face un research amănunţit, a înţelege care e ideea mea de business şi de ce este potrivită această sursă de finanţare. Apoi, aş contacta un consultant care să cunoască acest domeniu pentru că partea birocratică trebuie adresată de cineva care se pricepe. E bine să accesăm astfel de surse de finanţare, dar trebuie să o facem într-un mod cât mai corect şi educat”, a răspuns Ioana Ceauşu, COO The Entrepreneurship Academy, în timpul emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi?, un proiect susţinut de Banca Transilvania, care face parte din programul de educaţie Finanţe pe înţelesul tuturor al BT.

Ceea ce îi ţine pe loc pe mulţi tineri care au o idee de business este gândul că pentru a începe o afacere ai nevoie de foarte mulţi bani. Dacă nu vorbim de businessuri de producţie, realitatea este că pentru a porni o afacere nu ai nevoie de o investiţie iniţială colosală, afirmă ea.

„Mai degrabă trebuie să înţelegem piaţa, să identificăm oportunităţile şi să aflăm ce nevoi au clienţii. The 3F – friends, family and fools – sunt cei la care apelăm şi care ne pot ajuta să facem un prim prototip pentru a vedea dacă ideea noastră chiar prinde în piaţă”, a punctat ea.

Ulterior, când antreprenorul deja are acel prototip sau ceva mai dezvoltat, e bine să se îndrepte către un angel investor, iar după ce are şi primii clienţi şi un product market fit, venture capital poate fi o soluţie foarte bună, însă această variantă vine şi cu o presiune de creştere a businessului.

Tema centrală a celei mai recente ediţii a emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi? a fost antreprenoriatul. Ioana Ceauşu, COO The Entrepreneurship Academy şi Zuzanna Kurek, fondator şi CEO Cornerstone Communications au vorbit în timpul acestei ediţii despre ce le-a învăţat experienţa antreprenorială, despre cum arată şi cum poate creşte generaţia antreprenorilor de astăzi şi au explicat care sunt paşii pentru a alege o idee de business şi a o finanţa. 

Ce faci cu banii tăi? este o emisiune ZF sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania. BT a lansat anul trecut FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, un program naţional de educaţie financiară prin care îşi propune să construiască pentru generaţiile Alpha, Z şi Y o bază solidă în ceea ce priveşte gestionarea banilor. Astfel, în noul proiect video al Ziarului Financiar, sub umbrela FIT şi susţinut de BT, întrebări concrete şi simple din sfera educaţiei financiare vor deveni teme de discuţie care îi vor ajuta pe tineri să ia decizii financiare bine informate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
articol,
bt

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.