EY: Piaţa abonamentelor medicale din România generează un impact de 776 milioane euro la nivelul veniturilor pe lanţul valoric
Fiecare un euro investit în piaţa abonamentelor medicale, generează suplimentar trei euro, ca valoare adăugată brută în economia României, contribuind astfel la economia locală şi la crearea de noi locuri de muncă, notează un studiu EY România.
Fiecare un euro investit în piaţa abonamentelor medicale, generează suplimentar trei euro, ca valoare adăugată brută în economia României, contribuind astfel la economia locală şi la crearea de noi locuri de muncă, notează un studiu EY România.
Potrivit acestuia, numai în anul 2019, investiţiile realizate de sistemul medical privat au reprezentat aproximativ 2% din totalul investiţiilor din economie din acel an.
Datele EY România estimează că fiecare euro colectat în cifra de afaceri a operatorilor privaţi de sănătate, provenit din abonamente, generează alţi 5,5 euro de-a lungul lanţului valoric, iar raportat exclusiv la segmentul abonamentelor medicale, doar acestea generează valoare adăugată brută de aproape 3 euro.
„Abonamentele medicale au un rol crucial în dezvoltarea sistemului medical românesc. (...) Pentru noi, abonamentele reprezintă circa 25-30% din cifra de afaceri şi sunt o sursă constantă de finanţare pentru sistemul medical. Investiţia făcută de companii în abonamente se transferă şi către sistemul medical în ansamblu şi rămâne în ţară. Este un cerc virtuos, cu impact atât în starea de sănătate a populaţiei din România, cât şi în economie şi în crearea de infrastructură sanitară modernă”, spune Fady Chreih, CEO reţeaua de sănătate Regina Maria, citat de EY România.
Analiza realizată de EY România mai precizează că pentru fiecare million de euro generat de abonamentele medicale sunt create 86 de locuri noi în economia României, inclusiv în sistemul medical.
„Datele colectate sunt o sursă extrem de valoroasă pentru fundamentarea politicilor publice de sănătate, pentru că aceste abonamente conduc la degrevarea sistemului public de sănătate, în condiţiile în care sistemul de sănătate din România este subfinanţat prin comparaţie cu Uniunea Europeană. (România ocupă ultimul loc în clasamentul Uniunii Europene în ceea ce priveşte nivelul cheltuielilor destinate serviciilor medicale)”, explică Ileana Guţu, Partener Asociat EY România.
Per total, piaţa abonamentelor medicale din România are un impact de 776 milioane euro la nivelul veniturilor pe lanţul valoric, ceea ce se traduce într-o valoare adăugată de 263 milioane Euro, echivalentul a 0,1% din PIB. Un loc de muncă creat pe piaţa abonamentelor medicale conduce la crearea a altor două locuri de muncă la nivelul economiei, arată raportul EY România.
Reţeaua de sănătate Regina Maria a fost primul operator privat de servicii medicale care a lansat abonamentele medicale pe piaţa locală, fiind urmat apoi şi de alţi operatori. Pentru a oferi această infrastructură, operatorii privaţi au realizat investiţii de miliarde de euro, care au fost susţinute şi prin abonamentele medicale corporate, având în vedere că ele asigură un flux constant de venituri, ceea ce oferă o predictibilitate care permite planificarea şi realizarea investiţiilor.
Mai mult, operatorii privaţi de sănătate au contribuit astfel la reversarea tendinţei de emigrare a medicilor şi asistentelor. La nivelul anului 2019, în sectorul privat de servicii medicale activau aproximativ 78.000 de angajaţi, ceea ce reprezintă 34% din totalul angajaţilor din sistemul medical naţional şi aproximativ 1,4% din numărul total de angajaţi din România.
Raportul lansat de EY România evidenţiază importanţa abonamentelor medicale în cadrul sistemului medical românesc, pentru că acestea sunt şi un instrument esenţial de prevenţie şi permit accesul necondiţionat la servicii de prevenţie. Potrivit raportului EY, în anul 2018, cheltuielile cu prevenţia în România au fost de doar 1,4% din cheltuielile generale pentru sănătate, comparativ cu procentul de 2,8%, media cheltuielilor destinate serviciilor de prevenţie, înregistrată la nivelul Uniunii Europene. Spre comparaţie, datele Regina Maria arată că abonaţii merg la medic, în medie, de 5 ori pe an, ceea ce înseamnă de 2,5 ori mai des decât persoanele fără abonament. Prin facilităţile oferite, abonamentul medical încurajează mersul preventiv la medic şi diagnosticarea precoce a unor eventuale probleme medicale.
Conform raportului EY, în anul 2020, peste 1,62 milioane de de persoane aveau un abonament medical valabil, un plus de 66% comparativ cu anul 2016. Potenţialul de creştere pe acest segment este major, având în vedere că, în mediul privat, sunt aproximativ 4,23 milioane de salariaţi ce reprezintă principala piaţă adresabilă pentru abonamentele medicale din România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro