EY: Ţiriac, Ghenea şi Anastasiu sunt cei mai cunoscuţi antreprenori români în rândul studenţilor
Ion Ţiriac este cel mai cunoscut antreprenor român în rândul studenţilor, arată un studiu EY. El este urmat de Marius Ghenea, antreprenor în serie şi business angel, şi Dragoş Anastasiu, proprietar al Eurolines. În cazul antreprenorilor străini, Steve Jobs este devansat ca notorietate de Bill Gates în rândul tinerilor români.
Studiul, realizat de EY România în parteneriat cu Academia de Studii Economice din Bucureşti, se bazează pe răspunsurile a 765 studenţi, majoritate aflaţi în an terminal la facultăţi cu profil economic.
52% dintre studenţii respondenţi ai studiului Barometrul educaţiei şi culturii antreprenoriale în rândul tinerilor vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori şi nu manageri într-o companie. În acelaşi timp, 56% dintre tineri consideră oportun să devină antreprenori după acumularea de experienţă profesională.
38% dintre tinerii studenţi români spun că educaţia şi pregătirea antreprenorială s-au îmbunătăţit într-o oarecare măsură în ultimul an în universitatea lor, iar 48% dintre ei au luat contact cu profesionişti din domeniul studiat în cadrul universităţii. Cu toate acestea, 44% dintre studenţii intervievaţi spun că universitatea pe care o urmează îi pregăteşte într-o măsură medie pentru a deveni antreprenori.
Cele mai importante trei măsuri care ar susţine universitatea în dezvoltarea spiritului antreprenorial în percepţia studenţilor ar fi: simulări de tipul creează şi administrează propria afacere, stagii de practică în companii antreprenoriale şi cursuri de educaţie antreprenorială.
Cele mai importante trei motive pentru a începe propria afacere sunt considerate împlinirea aspiraţiilor prin punerea în practică a propriilor idei, independenţa şi capacitatea de a fi propriul şef şi perspectiva realizării de venituri din antreprenoriat. În ceea ce priveşte cele mai importante trei obstacole pentru a începe propria afacere, studenţii menţionează: lipsa capitalului de început, teama de eşec şi situaţia economică incertă. În privinţa capitalului, fondurile europene ar reprezenta sursa principală de finanţare a start-up-ului personal.
Cei mai importanţi factori ai succesului în afaceri sunt consideraţi de către tineri: ideea afacerii, calitatea planului de afaceri şi calitatea reţelei de contacte de business.
Dacă doar 5% dintre antreprenorii români respondenţi în studiul EY Barometrul antreprenoriatului românesc consideră că eşecul în afaceri este în societatea românească perceput ca prilej de învăţare, tinerii studenţi sunt mult mai optimişti. 22% dintre ei consideră eşecul în afaceri o oportunitate bună de a învăţa. Tot tinerii sunt mai optimişti decât antreprenorii consacraţi în privinţa mentalităţilor româneşti: 47% consideră că spiritul antreprenorial este susţinut de mentalităţile şi valorile locale, faţă de doar 35% dintre antreprenori care consideră acelaşi lucru.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro